שוב תקיפה של נהג אוטובוס. רביע אזברגה, נהג אגד בקו 270 מתל אביב לראשון לציון, הותקף אתמול (ג') בידי נהג רכב פרטי ונחבל בפניו, בגבו וברגלו. היום, לאחר ששוחרר מבית החולים אסף הרופא, הגיש תלונה במשטרה. זהותו של התוקף לא ידועה בשלב זה.
"זו הייתה נסיעה רגילה ממסוף רידינג בתל אביב לראשון לציון", משחזר אזברגה, "ברחוב משה דיין נכנס לי רכב לנתיב התחבורה הציבורית וסימן לי עם היד לעוף בנוסף לתנועות מגונות. ניסיתי לעקוף אותו אבל בכל פעם הוא הגביר את המהירות עד שוויתרתי וחזרתי לנסוע מאחוריו".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהתקיפה
תיעוד מהתקיפה
מימין: נהג הרכב הפרטי; משמאל: נהג האוטובוס המותקף
(צילום: כוח לעובדים)
על פי אזברגה, בשלב זה נהג הרכב הפרטי בלם מספר פעמים בפתאומיות בכוונה על מנת לגרום לתאונה. "עקפתי אותו והמשכתי הלאה במסלול, אלא שפתאום ראיתי שהוא חסם לי את הדרך", מסביר אזברגה, "הוא יצא מהרכב ואמר לי 'תפתח את הדלת'. חשבתי שהוא רוצה לדבר ופתאום הוא נתן לי אגרוף לפנים והתחיל לרדת לי דם. גם ברגל הוא פגע בי ובגב. אפילו אשתו הגיעה והתחילה מצד אחד לומר לו להפסיק ומצד שני להרביץ לי. לא נגעתי בה כי זה מנוגד לדת שלי".
אזברגה הזמין אמבולנס שלקח אותו לבית החולים אסף הרופא, שם טופל. הוא טרם חזר לעבודה וצפוי לשוב רק ביום חמישי הבא. "עברתי זוועה", הוא אומר, "אני מפחד, לא בא לי לחזור אחרי מה שקרה".
בחודשים האחרונים דיווחו נהגים רבים בחברות שונות על אירועי תקיפה נגדם, חלקם על רקע גזעני. בחברת סופרבוס אף השבית ועד העובדים חלק מהקווים במחאה על היעדר תגובה מספקת מצד הנהלת החברה.
2 צפייה בגלריה
האוטובוסים שהותקפו
האוטובוסים שהותקפו
תקיפת אוטובוס אגד בירושלים, פברואר השנה
(צילום: אגד )
"לדאבוננו הנהלת אגד מגיבה באדישות לעלייה במקרי האלימות כלפי נהגים", אומר אסי גרברז, רכז איגוד מקצועי בארגון כוח לעובדים, "בחברות האחרות שבהן מאוגדים הנהגים השיגו נהגים מצלמות ומאבטחים. אנו ניצבים גם לצד נהגי אגד בדרישה הבסיסית לסביבת עבודה בטוחה".