הממשלה אישרה אמש (רביעי) את הרכב הקבינט המדיני-ביטחוני החדש, שיורכב מתשעה שרים ושלוש שרות. בראש הקבינט יעמוד ראש הממשלה נפתלי בנט, ומלבדו יכהנו בו שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר המשפטים גדעון סער, שרת הפנים איילת שקד, שרת התחבורה מרב מיכאלי, השר לביטחון הפנים עמר בר לב, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר השיכון זאב אלקין ושר הדתות מתן כהנא.
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט מרב מיכאלי מנסור עבאס יאיר לפיד אביגדור ליברמן בני גנץ ניצן הורביץ גדעון סע
נפתלי בנט מרב מיכאלי מנסור עבאס יאיר לפיד אביגדור ליברמן בני גנץ ניצן הורביץ גדעון סע
בנט עם ראשי המפלגות. יאיישו את הקבינט
(צילום: אריאל זנדברג)

בנוסף, אישרה הממשלה את מינויה והרכבה של ועדת השרים למינויים בשירות החוץ שתפקידה לבדוק מועמדים לתפקידי שגרירים וקונסולים בקרב עובדי משרד החוץ לפני אישורם בממשלה. בוועדה יכהנו לפיד, סער, כהנא ושר התרבות חילי טרופר. את הקבינט המדיני-ביטחוני בממשלה הקודמת, ממשלת נתניהו-גנץ, איישו 16 שרים.
בתוך כך, אתמול נפגש ראש הממשלה בנט לראשונה מאז כניסתו לתפקיד עם ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד. שעות לפני כן הוא נפגש על רקע המתיחות בדרום עם הרמטכ"ל אביב כוכבי. מלשכת בנט נמסר כי הוא וכוכבי דנו בתמונת המצב המבצעית ובאתגרים הביטחוניים שעל הפרק, לצד הפקת לקחים ממבצע "שומר החומות". עוד נמסר כי הם שוחחו על חשיבות המשך מימוש התוכנית הרב שנתית "תנופה", ועל הארכת כהונתו של כוכבי שצפויה לעלות לאישור הממשלה בהקדם.
פורסם לראשונה: 20:56, 16.06.21