1 צפייה בגלריה
יגאל אלון מכלוף
יגאל אלון מכלוף
יגאל אלון מכלוף (שני משמאל) עם אנשי שב"ס אחרי הנחיתה בנתב"ג
יגאל אלון מכלוף, הישראלי שנידון למוות בתאילנד בגין סחר ב-23 אלף כדורי אקסטזי ועונשו הומתק ל-47 שנות מאסר, נחת ביום חמישי האחרון בטיסת אל על מבנגקוק כשהוא מלווה בנציגי שב"ס, והועבר לכלא איילון.
בתום 13 שנות מאסר בכלא בתאילנד הוא ימשיך לרצות את יתרת עונשו בארץ, לאחר שבג"ץ קיבל את העתירה שהגיש באמצעות עורכי דינו, נחמה ומרדכי ציבין, וזאת חרף התנגדות משרד המשפטים והמשרד לביטחון פנים, שטענו שהוא מהווה סכנה לציבור.
עו"ד נחמה ציבין אמרה כי מכלוף עשוי להשתחרר מהכלא בארץ כבר בעוד כמה חודשים בגין ניכוי שליש על התנהגות טובה, שכן בישראל דין העבירה שבגינה הורשע הוא עד 20 שנות מאסר.
מכלוף נעצר בתאילנד בדצמבר 2007 לאחר מעקב ואיסוף ראיות נגדו על ידי ה-DEA - הרשות האמריקנית לאכיפת הסמים. הוא סירב לדרישת הרשויות האמריקניות להפליל את העבריין הישראלי יצחק אברג'יל, ובית משפט בתאילנד גזר עליו עונש מוות. אחרי פנייה של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, המתיק מלך תאילנד את עונשו ל-47 שנות מאסר.
נגד מכלוף הייתה תלויה בקשת הסגרה לארה"ב, אולם האמריקנים ויתרו בשלב מסוים כשהבינו שבתאילנד ייגזר עליו עונש מוות. עו"ד נחמה ציבין אמרה כי "לבחור הזה היה הרבה מזל. הוא גם קיבל חירות מהאמריקנים, גם חירות מהתאילנדים ובקרוב גם חירות מישראל".
יגאל אלון מכלוףיגאל אלון מכלוף ח
עו"ד מרדכי ציבין ביקר את מכלוף בכלא איילון, וזה סיפר לו: "כששמעתי שקיבלתי עונש מוות מיד התמוטטתי. לא הפסקתי להגיד תהילים ולהתפלל. הייתי חולם בלילות איך מוציאים אותי להורג. לא יכולתי להירדם וכל היום התהלכתי עם סיוטים. מזל שלא השתגעתי. החזקתי מעמד כי ידעתי שבחוץ נלחמים עבורי ולנשיא ריבלין יש לב טוב.
"הכלא בתאילנד הוא גיהינום. 13 שנים לא הנחתי תפילין. האסירים בארץ נמצאים במלון לעומת תאילנד. אני שומע אותם מתלוננים על האוכל ואני אומר להם 'אתם משוגעים, תשמחו שאתם כאן'. אני אוכל עכשיו נקניק ועוף נהיה לי כאב בטן כי הקיבה שלי לא רגילה. אני מודה לשב"ס על זה שבאו לתאילנד לקחת אותי ועל היחס שנתנו לי כל הטיסה. בלי המאבק הייתי בטוח מת בכלא".