שבועות ספורים לפני חילופי השלטון בארה"ב, ביקר היום (ו') בישראל ראש המטות המשולבים של הצבא האמריקני, הגנרל מארק מילי, ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הביטחון בני גנץ.
3 צפייה בגלריה
 בנימין נתניהו בפגישה עם אביב וכוכבי וראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב מארק אלכסנדר מילי
 בנימין נתניהו בפגישה עם אביב וכוכבי וראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב מארק אלכסנדר מילי
נתניהו, הרמטכ"ל כוכבי והרמטכ"ל האמריקני, היום
בפגישות דנו המנהיגים, בין היתר, באיום האיראני, בצל החשש של ישראל כי הממשל הבא והדמוקרטי של ג'ו ביידן יקדם מהלך של חזרה להסכם הגרעין מול טהרן, מהלך שיביא גם להסרת הסנקציות עליה.
ביידן דורש מטהרן לחזור קודם ליישם את תנאי ההסכם שאותו היא מפרה כעת – כמחאה על פרישת ארה"ב מההסכם והחזרת הסנקציות האמריקניות ב-2018, בהוראת הנשיא היוצא דונלד טראמפ. בטהרן דורשים שההפך יקרה: שארה"ב תסיר קודם את הסנקציות, ורק אז שהיא תחזור ליישם את תנאי ההסכם.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי עם מארק אלכסנדר מילי
בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי עם מארק אלכסנדר מילי
"להמשיך בלחץ על איראן". גנץ עם מילי וכוכבי
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
3 צפייה בגלריה
בני גנץ בפגישה עם מארק אלכסנדר מילי
בני גנץ בפגישה עם מארק אלכסנדר מילי
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
גם אם בטהרן יסכימו לדרישת ביידן, ההפרות שהיא ביצעה עד כה – העשרת אורניום לרמה גבוהה יותר מהמותר לה, אגירת כמויות גדולות יותר של אורניום מועשר ופיתוח צנטריפוגות מתקדמות – עשויות להקשות מאוד על חזרה להסכם. ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי, אמר אתמול בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס שמדובר בהפרות שיהיה קשה מאוד להחזירן לנקודת ההתחלה, וכי בכל מקרה יהיה צורך בניסוח הסכם חדש.
לפי לשכת נתניהו, ראש הממשלה שוחח עם הרמטכ"ל האמריקני על האיומים האזוריים ועל התוקפנות האיראנית, כמו גם בשיתופי פעולה בין צבאות שתי המדינות ועל "ההזדמנויות באזור" – רמז למאמץ שנמשך גם בימיו האחרונים של טראמפ בבית הלבן לגבש הסכמי שלום נוספים בין ישראל למדינות ערביות או מוסלמיות.

נתניהו נפגש עם מילי תחילה בשיחת וידאו ולאחר מכן פנים אל פנים, עם מסכות כמובן, לאחר שיצא היום מהבידוד אליו נכנס מוקדם יותר השבוע, עקב מגע קרוב עם חולה קורונה מאומת.
לפני כן נפגש מילי גם עם שר הביטחון בני גנץ. לפי לשכתו גנץ אמר לו: "נפעל בשותפות למול כל תרחיש בחזית האיראנית. נעבוד יחד כדי להתמודד עם האיומים המשותפים שלנו בכדי לשמור על היציבות במזרח התיכון ביחד עם בעלות בריתנו".
בלשכת שר הביטחון הוסיפו כי גנץ "הדגיש בפני מילי את חשיבות המשך הלחץ על המשטר באיראן, ואת המוכנות הצה"לית לכל תרחיש מול התוקפנות האזורית וההתחמשות הגרעינית של איראן. גנץ הודה לראש המטות המשולבים על המחויבות האמריקאית לביטחון ישראל, ובירך על שיתוף הפעולה ההדוק בין צה"ל לצבא ארה"ב אשר שומר על האינטרסים המשותפים של שתי המדינות ובעלות בריתן באזור, ועל היתרון האיכותי, הכמותי והטכנולוגי של ישראל".