1 צפייה בגלריה
בית משפט השלום אשקלון
בית משפט השלום אשקלון
בית משפט השלום באשקלון
(צילום: רועי עידן)
זוג הורים של תינוקת בת שלושה חודשים שאושפזה עם חבלות קשות יישאר במעצר. כך קבע הבוקר (יום ו') בית משפט השלום באשקלון. מעצר האב הוארך בשישה ימים ומעצר האם בארבעה. האב קשר את עצמו לחבלות: "הייתי עייף. היא נפלה לי מהידיים ללול", טען. עם זאת, השופט חיים נחמיאס קבע כי "גרסתו אינה מתיישבת עם החבלות הקשות שנמצאו על גופה".
חוקר המשטרה אמר בדיון: "יש לפעמים דיונים שכל מילה מיותרת, במובן זה שאנו בהארכה שנייה והצגתי התפתחות משמעותית. אני סבור שמדובר בהתפתחות משמעותית מאוד". התינוקת מיישוב בנגב הצפוני אושפזה בתחילת השבוע במצב קשה בבית החולים ברזילי באשקלון כשהיא סובלת מדימום מוחי. אחר כך הועברה לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם השתפר מצבה.
השופט חיים נחמיאס אמר: "ייאמר מיד כי תחנת שדרות של משטרת ישראל לא חוסכת דבר מהחקירה בתיק זה, כפי שמתחייב בנסיבות העניין. הילדה הקטנה אינה מסוגלת לדבר וחייבים לעשות כל מאמץ חקירתי כדת וכדין כדי להגיע לחקר האמת מי עולל לה חבלות קשות שנמצאו על גופה. ברור לחלוטין שהיא לא גרמה לעצמה את החבלות".
עוד אמר ביחס לגרסת האב: "המשיב אמנם מכחיש מכל וכל שפצע או חיבל בה בזדון או תקף אותה, מוסר גרסה מסוימת ואני נוטה לקבל את עמדת המשטרה שמדובר בהתפתחות משמעותית במובן זה שהמשיב קושר את עצמו לטיפול בקטינה, שעלול היה לגרום לה חבלה, אך עדיין גרסתו איננה מתיישבת עם החבלות הקשות שנמצאו על גופה. לא אוסיף מעבר לכך דבר, במיוחד לאור המסמך המצוי בתיק". את ההורים (אם בת 25, אב בן 28) מייצגים עורכי הדין רובי גלבוע וזהר שפק.
ההורים נעצרו ביום שני לאחר שהתינוקת אושפזה במצב קשה בבית החולים ברזילי באשקלון. היא סבלה מחבלות שונות, וכן מדימום מוחי. ביום רביעי האריך בית המשפט בשלושה ימים את מעצרם של זוג הורים.כמו כן התינוקת הועברה לבית החולים איכילוב בתל אביב.