איך הגיעה הקורונה לאגף השמור במדינה? אחד האסירים באגף בכלא שטה - פושע מוכר מאוד - אובחן כחולה בקורונה.
האגף השמור בכלא שטה נחשב לאחד האגפים הסגורים ביותר במדינה. הוא מאכלס כ-15 אסירים פליליים ברמה גבוהה. האסירים אינם יוצאים מתאיהם במשך 23 שעות ביממה ובשעה הנוספת מאושר להם לעשות טיול בחצר הצמודה לאגף.
1 צפייה בגלריה
ארכיון 2017 בית סוהר כלר נפחא ליד כלא רמון
ארכיון 2017 בית סוהר כלר נפחא ליד כלא רמון
"אווירת נכאים באגף". ארכיון
(צילום: הרצל יוסף)
לא רק בתקופת הקורונה, אלא גם בימים כתיקונם האסירים מקבלים מבקרים מאחורי זכוכית מפרידה, כך יוצא שהיחידים שיכלו להדביק מישהו באגף הינם הסוהרים שכן נכנסים ויוצאים ממנו.
ההידבקות של האסיר המוכר הובילה לבהלה באגף ומקורבים לאסירים במקום סיפרו הערב (ג') ל-ynet כי חלקם מראה תסמינים לקורונה כגון תלונות על כאבי גב וכאבי שרירים. לפני שבועיים עברו כלל האסירים באגף בדיקות קורונה וכולם יצאו שלילים.
"יש שם כרגע אווירת נכאים", אומר מקורב של אחד האסירים באגף. "הפחד הגדול של כולם הוא שיהיו עוד הידבקויות. לנו ברור איך הקורונה הגיעה לאגף הזה, הם כבר התלוננו כמה פעמים שהסוהרים יוצאים ונכנסים ולא עושים בדיקות קורונה".
מאז פרוץ מגפת הקורונה ניסו בשירות בתי הסוהר לעשות הכול בכדי למנוע את כניסת הנגיף אל בין כותלי הכלא. זכויות האסירים שונו בהתאם לזאת, צורת הביקורים השתנתה וכך גם החופשות.
משב"ס נמסר: "בבדיקות שבוצעו לאסיר מביסת הסוהר 'שיטה' הוא נמצא מאומת לקורונה, ללא תסמינים. האסיר הועבר לאגף בבידוד רפואי, מבוצע חקר אפידמיולוגי ובדיקות נוספות יילקחו בהתאם".