1 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
(צילום: AFP)
ממשלה חדשה בישראל: לשכת ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו תיאמה הערב (יום א') עם לשכת ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט על פגישת חפיפה בין השניים, שתתקיים מחר בשעות הצהריים במשרד ראש הממשלה בירושלים. בשל היחסים הקרירים בין השניים, לא יתקיים טקס חילופים חגיגי עם הרמת כוסית ואיחולי הצלחה. במהלך הפגישה ידונו השניים בפינוי מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים וצפויים להגיע למועד מוסכם.
החל מאתמול מאבטחת היחידה לאבטחת אישים בשב"כ 730 את בנט באופן מלא ברמה של ראש ממשלה. הוא נע בשיירות של אודי 8 משוריינות. הרחוב שבו הוא מתגורר ברעננה נסגר לחלוטין לכניסת כלי רכב אחרי מגבלות שהיו בו בימים האחרונים.
בנט ימשיך בשלב זה להתגורר בביתו ברעננה ולא יעבור למעון בירושלים. הוא מתכוון להשתמש בבית בבלפור לפגישות רשמיות בלבד, אך לא ברור אם הנוהל יימשך לאורך זמן. לא מן הנמנע שלאחר זמן מה ישכנע אותו שב"כ לעבור לירושלים, שכן הישארותו ברעננה עלולה ליצור קושי אבטחתי ומטרד לשכנים.

עד אמש לא הותקן טלפון אדום בביתו של בנט, אף שהיה ידוע שבסבירות גבוהה הוא אמור להפוך הממשלה. אף גורם בלשכת נתניהו לא נערך לרגע הזה: במל"ל טענו שעניין התקנת הטלפון האדום לא נמצא באחריותם – אף שהמועצה לביטחון לאומי אחראית על הכנתו של ראש הממשלה הנכנס לתפקיד. גם המזכיר הצבאי ושב"כ לא פעלו בעניין.
בגלל רקע דומה גם איש לא החל בהליך החפיפה עם בנט ואנשי צוותו. ההחלטה אם לקיים חפיפה נדחתה עד לאחר השבעת הממשלה החדשה.
בנט כבר החל לשקול את הרכבת הכוורת שתלווה אותו. בין המועמדים לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה: אייל גבאי (54), שהיה מנכ"ל משרד רה"מ בתקופת ממשלתו השנייה של נתניהו; דביר כהנא, שמונה על ידי בנט לתפקיד מנכ"ל משרד התפוצות (כשר בממשלה ב-2013); יאיר פינס (41) שמשמש כיום מנכ"ל משרד השיכון, ובעבר היה סגן מנהל רשות מקרקעי ישראל וסגן הממונה על התפקידים באוצר; ועמית לנג (50), שהיה מנכ"ל משרד הכלכלה בכהונתו של בנט כשר הכלכלה.

טל גן צבי צפוי להתמנות לראש הסגל של בנט. הוא מלווה את בנט מאז כניסתו לפוליטיקה ושימש כראש לשכתו במשרד הכלכלה וכראש המטה שלו במשרד החינוך. הוא נחשב לאיש אמונו הקרוב ביותר וניהל את המו״מ הקואליציוני מטעם ימינה.
מתן סידי (25) ישמש כדוברו המדיני של ראש הממשלה. סידי שימש כדוברו של בנט כשר החינוך וכשר הביטחון. לאחר מכן ייעץ למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, ובבחירות האחרונות עמד בראש צוות התקשורת של קמפיין ימינה.
מינויים נוספים שבנט יעסוק בהם בימים הקרובים: מזכיר הממשלה, ראש המל"ל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה ועוד. בנט הציע לפרשנית לענייני ערבים שמרית מאיר להתמנות לתפקיד היועצת המדינית של רה"מ. אם תיענה בחיוב היא תהיה האישה הראשונה בתפקיד.
מרגע שהושבעה הממשלה - כל הוצאות משפחת נתניהו ברחוב בלפור יהיו על חשבונה, ובכלל זה: אוכל, חשמל, מים, כביסה, איפור, תספורת וכדומה. במשרד ראש הממשלה כבר החלו להיערך לחישוב ההוצאות הפרטיות בבית. לפי הערכות, משפחת נתניהו תעזוב את בלפור בתוך כמה ימים.