3 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
אילן ישועה בבית המשפט
(צילום: עמית שאבי )
צוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך גם היום (שני) בניסיון להציג שהדרישות לשינוי אופי הסיקור באתר וואלה לא היו מנת חלקו של נתניהו בלבד. בדיון שנערך היום במסגרת החקירה הנגדית של עד המפתח, המנכ"ל לשעבר אילן ישועה, ניסה הסנגור בעז בן צור להוכיח קשרים נוספים של האתר והעומד בראשו בין השאר גם עם יצחק הרצוג, יו"ר המחנה הציוני דאז, והבדרן אדיר מילר.
בין המסמכים שהוצגו, היה גם דף מיוחד שהכין ישועה עם טענות שונות שיכולות לעלות מצד הסנגורים ונקודות שיסייעו לו למקד את העדות. צוות ההגנה טען כי מדובר במסמך שהוכן בפרקליטות.
3 צפייה בגלריה
רשימה שאילן ישועה הכין לעצמו הביא איתו אחרי שעלה לחקירה הנגדית
רשימה שאילן ישועה הכין לעצמו הביא איתו אחרי שעלה לחקירה הנגדית
המסמך שישועה הכין
במהלך הדיון ישועה הודה כי נפגש לפחות בשלוש הזדמנויות שונות עם הרצוג, ובן צור הציג תמונה של השניים במשרדי האתר ביום הבחירות ב-2015, כשהם מחויכים יחד עם ציפי לבני.
בן צור: עם נתניהו לא נפגשת, נכון?
ישועה: פעם אחת.
בן צור: אני מציע שהייתה לך אפס קרבה עם ראש הממשלה וקרבה רבה עם הרצוג, נכון או לא?
ישועה: ממש לא נכון, לא הייתה קרבה עם הרצוג.
בשלב זה עו"ד בן צור הציג לאילן ישועה תמלול מהחקירה שלו במשטרה. "שאול רצה שביבי ינצח, לדעתי", אמר ישועה לחוקרים. "היה ברור את מי אני רוצה". ישועה אישר את הדברים והסנגור המשיך להציג התכתבויות של המנכ"ל לשעבר עם יצחק הרצוג מתקופת הפריימריז. "אתה כותב להרצוג 'אל תהסס בכל עניין', והוא כותב לך איזו כותרת הוא מבקש שתהיה ואתה אומר 'אני מטפל'", אמר בן צור. "אתה בהוואי, אבל למרות הריחוק הגיאוגרפי, הקרבה הנפשית, או האיזון, מחייבים אותך גם מהוואי לטפל".
ישועה השיב כי הוא רגיל לעבוד גם במהלך חופשותיו ומבלי שתהיה לו קרבה נפשית למושא הכתבה. הוא אישר שפנה לעורך אבי אלקלעי כדי לשנות את הכותרת. "הרצוג מבקש שתהיה כותרת 'ניצחון מוחץ להרצוג למרות ההתקפות נגדו'. אתה רואה את הפרסום, הכותרת כוללת ניצחון מוחץ להרצוג. הבקשה נענתה". ישועה השיב בחיוב. "אדוני זוכר מה הוא עשה אחרי שהוא פנה אליך ואחרי שפורסם?", שאל הסנגור ונענה בשלילה.
3 צפייה בגלריה
עו"ד בעז בן צור
עו"ד בעז בן צור
עו"ד בעז בן צור
(צילום: יואב דודקוביץ)
בן צור הציג בפני ישועה הנחיה ששלח ישועה לאבי אלקלעי ובה נכתב: "אבי, חזק בבקשה את הכותרת והמשנה של הרצוג - 'ניצחון מוחץ של הרצוג למרות התקפות נגדו'". הוא ציין כי גם לאחר מכן פנה לעורכת נוספת שתשדרג את הכותרת, ושאל אם העיתונאית טל שלו תכין כתבה על ניסיונותיה של שלי יחימוביץ' להכשיל את הרצוג בבחירות הפנימיות.
בן צור המשיך להציג התכתבויות וישועה הבהיר כי "הסיבה היחידה היא שהרגשתי לא נוח ממה שעשינו בתקופת הבחירות. זה לא בסדר אבל כשאתה עובד ככה במערכת ואתה כל היום נמצא בתוך זה, לפעמים גם אתה נסחף".
בן צור: להזדהות שלך איתו יש איזה משקל כאן?
ישועה: זה קורה אחרי שכבר הפסיד בבחירות. בתקופת הבחירות פעלנו נגדו ללא רחמים. הרמה של ההזדהות היא לא משהו שהעסיק אותי. היה לי לא נוח עם מה שהיה בעבר.
ראש הרכב השופטים, רבקה פרידמן-פלדמן, שאלה את ישועה אם היה קשר בין היכרותו עם הרצוג לאופי הסיקור, וישועה השיב כי היה מאזן את הכותרות לגבי כל אחד אם לא היה לו נוח איתן.

מילר לישועה: "יש לכם דחף לרדת עליי"

עורך דינו של נתניהו שאל את מנכ"ל וואלה לשעבר אם אי פעם התכתב עם הבדרן אדיר מילר. ישועה השיב בחיוב ואמר שמילר כעס על אופי הסיקור שלו. "הוא חשב שעושים לו עוול", אמר ישועה. בן צור שאל אם הוא הסכים איתו, ונענה בחיוב.
בהתכתבות בין השניים כתב מילר לישועה: "אילן יקר זה אדיר מילר. סליחה שמפריע לך אך זה עניין שמציק לי וזה הסיקור הבלתי מפרגן ונמשך אליי אצלכם באתר. גם כשאני לא באוויר ואף תוכנית שלי לא משודרת למישהו אצלכם יש דחף לרדת עליי ועוד בכלל בביקורת על סדרה אחרת. לעורך התרבות שלכם יש דחף להבליט את זה בכותרת. בגלל שאני יודע שאתה מפרגן לי תמיד...".
ישועה, שהיה בארצות הברית באותה התקופה, השיב למילר שיעביר לעורך הראשי את הדברים ויבקש את התערבותו. "היה שם מישהו שכתב כל הזמן מגמתי נגדו, טענה מוצדקת", אמר המנכ"ל לשעבר. "ואתה בדקת את הכתיבה, השווית מול מה שקורה, הפעלת שיקול דעת אמנותי? מה בסיס הנתונים שלך לקבוע אם טענה מוצדקת?", שאל בן צור. ישועה השיב שלא ערך מחקר, אבל ראה שמישהו כותב נגדו באופן קבוע.
בהמשך הזכיר הסנגור התכתבויות של ישועה עם השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב. "פגשתי אותו פעם אחת", אמר ישועה. כשבן צור שאל מה היה נושא הפגישה, השיב המנכ"ל לשעבר "כנראה סיקור אוהד, לא זוכר". בן צור הציג הודעה ששלח ישועה למיסז'ניקוב ובה נכתב שישלח לו קישור לסקר שיפורסם באתר. בתגובה קיבל הודעה מאחד היועצים של ליברמן ששאל אם אפשר בכפוף לשיקולי המערכת לשלב סרטון, ותהה כמה זמן הסקר יוצג באתר. "כמה שתרצה", השיב ישועה.
עוד הוזכרו התכתבויות בנושא השר לשעבר סילבן שלום, עם אשתו באותה תקופה, ג'ודי ניר מוזס שלום. "ינון מגל מתנכל לנו... הוא משחק מלוכלך... זה לא הוגן, לא הגון". "מטפל", ענה ישועה. בפנייה אחרת אליו היא כתבה: "בוואלה לא מפסיקים לרצוח את סטיב. אילן רבינוביץ' כתב מאמר היום. יכול לפחות שידגישו קצת את הדברים הטובים? טיפונת לאזן את הרצח שעושים לו?" לכך ישועה השיב: "בסדר, אני מטפל. תהיי חזקה ותנמיכי פרופיל".