ארבע שנים אחרי שהנרייט קרא, בת 17 מרמלה, נדקרה למוות על רקע מערכת היחסים שלה עם צעיר מוסלמי, בית המשפט המחוזי בלוד הכריע: אבי הנערה, סאמי קרא, רצח את בתו.
"הטריגר היה שיחת טלפון שקיבל ושבישרה לו על כוונת בתו להתחתן עם הצעיר", ציינה השופטת רות לוך, שעמדה בראש הרכב השופטים שהרשיע את האב, "הנאשם זעם ודרש ממנה לפתוח את דלתה שהייתה סגורה בזמן ששוחחה עם בן זוגה. שעה לאחר מכן נמצאה גופתה. המסקנה הסופית היא אחת - הנאשם רצח".
5 צפייה בגלריה
בית המשפט הכריע: האב אשם ברצח בתו
בית המשפט הכריע: האב אשם ברצח בתו
בית המשפט הכריע: האב אשם ברצח בתו
(צילום: גלעד מורג)

לדבריה, "הטריגר שהוביל את הנאשם לפעול לרצח בתו היה שיחת הטלפון שהוא קיבל על כוונת בתו להתחתן עם הצעיר המוסלמי כשייצא מהכלא. הנאשם נמלא זעם וקרא למנוחה פעמיים שתפתח את הדלת. היא הפסיקה את שיחת טלפון עם בן זוגה והבטיחה לחזור אליו. אחרי שניתקה, מרגע זה היה שקט מוחלט בטלפון של המנוחה", אמרה השופטת, "שעה לאחר מכן נמצאה גופתה".
השופטת המשיכה בתיאור הראיות, וציינה כי אף שבזירה לא נמצאו טביעות אצבע או נעליים, השתלשלות האירועים והנסיבות מספיקות כדי לקבוע שסאמי קרא הוא זה שרצח את בתו הנרייט. "הראיות המגוונות משתלבות זו בזו ומייצרות תמונה כוללת המביאה למסקנה סופית אחת - כי הנאשם הוא שביצע את הרצח", אמרה.
5 צפייה בגלריה
הנרייט קרא סאמי סמי רצח רמלה
הנרייט קרא סאמי סמי רצח רמלה
הנרייט קרא, בהודעות שלפיהן חששה לחייה
5 צפייה בגלריה
אמה של הנרצחת הנרייט קרא
אמה של הנרצחת הנרייט קרא
אמה של הנרייט, אילהם קרא
5 צפייה בגלריה
הלווייתה של הנרייט, יוני 2017
הלווייתה של הנרייט, יוני 2017
הלווייתה של הנרייט, יוני 2017
השופטת הזכירה כי לאורך כל ההליך המשפטי האב סאמי הכחיש את המיוחס לו. בחקירתו במשטרה הוא בעיקר שמר על שתיקה, ובעדות שהגיש לפני שנתיים המשיך בגרסתו שלפיה הוא היכה את בתו אך לא רצח אותה.
"היה מצופה מהנאשם לעשות כל שביכולתו כדי לסייע למשטרה למצוא את רוצח בתו", ציינה השופטת, "הוא לא הביע צער ואף ויתר על זכותו לבקר את קברה. לא קיים תרחיש חלופי סביר שמזכה את הנאשם, לא קיים מניע אחר לרצח המנוחה מלבד המניע של האב", אמרה השופטת לורך.
כתב האישום נגד האב, בן 60 מרמלה, הוגש במרץ 2017 בידי פרקליטות מחוז מרכז. קרא, בן למשפחה נוצרית, הואשם כי דקר למוות את בתו בפברואר - יום לאחר שחגגה את מסיבת הסיום של התיכון, מפני שהתנגד למערכת יחסים שקיימה עם צעיר מוסלמי.

5 צפייה בגלריה
זירת הרצח, לפני ארבע שנים
זירת הרצח, לפני ארבע שנים
זירת הרצח, לפני ארבע שנים
(צילום: דנה קופל)
לפי האישום, הבת עזבה את הבית בסוף חודש מאי בשל מערכת היחסים הקשה עם הוריה, שהתנגדו לקשר, ומכיוון שחשה סכנה לחייה. היא שהתה במקומות מסתור שונים, בין השאר אצל אמו של הצעיר, ששהה במאסר.
לפי כתב האישום, ב-12 ביוני בשעות הערב בילתה קרא במסיבת הסיום של בית ספרה ושבה לבית לפנות בוקר. באותו יום היא שוחחה עם קרובת משפחה וסיפרה לה כי בכוונתה להתאסלם. עם סיום השיחה התקשרה קרובת המשפחה לאביה של קרא וסיפרה לו על כוונותיה.
זמן קצר לאחר מכן, מתאר האישום, ניגש האב לדירה שבה שהתה בתו - דקר אותה בסכין שלוש פעמים וגרם למותה.
אמו של בן הזוג שוחחה עם הנרייט בטלפון זמן קצר לפני הרצח, והעידה במשטרה כי שמעה דפיקה בדלת וכן קול גברי. לדבריה, באותה שיחה הנרייט אמרה כי מדובר בקולו של אביה. לאחר שהמשיך לדפוק בדלת, היא אמרה לו שתפתח אותה בפניו וסיימה את השיחה. "הוא דפק ואמר לה 'תפתחי', היא אמרה שזה אבא שלה. אמרתי לה שתפתח", העידה במשטרה.
האב, כך נטען, רצח את בתו לאחר שפתחה לו את הדלת והתנהג באופן מפליל ותמוה לאחר המקרה. לאורך המשפט הוא הכחיש את המיוחס לו, והעיד: "סטרתי לה וזרקתי נעל, לא רצחתי".