לוקמן סלים, פובליציסט וחוקר לבנוני שהיה מבקר חריף של חיזבאללה, נמצא מת במכונית בדרום לבנון, אזור שבו שולט הארגון השיעי, אחרי שנורה בראשו, בצווארו ובחזהו. לפי שעה לא ברור מי רצח אותו ומה היו מניעיו. הטלפון, האקדח ותעודת הזהות שלו נעלמו, והטלפון נמצא מוטל בצד כביש באזור.
3 צפייה בגלריה
לבנון מתנגד של חיזבאללה לוקמן סלים נמצא מת ירוי ב מכונית חשד ש נרצח
לבנון מתנגד של חיזבאללה לוקמן סלים נמצא מת ירוי ב מכונית חשד ש נרצח
לוקמן סלים. אשתו כתבה: "הוא לא עונה לטלפון"
גופתו של סלים נמצאה ליד הכפר אל-עדוסייה שמדרום לצידון. מותו הוא הפעם הראשונה זה שנים שפעיל מחאה בולט נגד חיזבאללה נרצח. משפחתו של סלים דיווחה כי הוא נעדר מאז אמש, ושעות לפני שנמצא מת צייצה אשתו בטוויטר שהוא אינו עונה לטלפון. קרוב משפחה של סלים סיפר כי למשפחה נודע על מותו מהדיווחים בתקשורת, בשעה שהגיעה לתחנת משטרה לדווח על היעדרו.
בבית משפחתו של סלים, בפרברים הדרומיים של ביירות, התאספו הבוקר קרוביו בדממה ובהלם, חלקם בכו. זמן קצר לפני שנודע דבר מותו אמרה אחותו לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי להערכתה היעלמותו קשורה לעמדות שהביע. "הייתה לו עמדה פוליטית, איזו סיבה אחרת הייתה יכולה להיות לחטיפתו?", אמרה. שר הפנים הלבנוני מוחמד פהמי אמר כי מדובר ב"פשע מחריד".
3 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. "שיעי של שגרירות"
(צילום: EPA)
סלים, בן 58 במותו, תמך באורח חיים חילוני ובדמוקרטיה. הוא נפגש לא פעם עם גורמים אמריקניים רשמיים שביקרו בביירות, ובכלי התקשורת של תומכי חיזבאללה ספג לעתים קרובות ביקורת על עמדותיו שנתפסו כפרו-אמריקניות. הוא נהג למתוח ביקורת על ההשפעה הגדולה שממנה נהנית איראן בלבנון, ובקרב תומכי חיזבאללה היו שנהגו לכנותו "שיעי של שגרירות" – כינוי גנאי שאנשי הארגון נוהגים להדביק למי שהם מאשימים כי הוא כלי בידי ארה"ב. סלים הואשם גם בקידום נורמליזציה עם ישראל.
כשיעי בעצמו נהג סלים למתוח ביקורת על המונופול הפוליטי שממנו נהנים חיזבאללה ותנועת אמל בקהילה השיעית בלבנון. בדצמבר 2019, אחרי שתומכי הארגונים האלה הפגינו מול ביתו ולדבריו איימו עליו והניפו כרזות שהציגו אותו כבוגד, הוא פרסם הודעה שבה הטיל את האחריות לכל פגיעה עתידית בו על מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ועל יו"ר אמל נביה ברי. רשת "אל-ערבייה" דיווחה כי תומכי חיזבאללה ואמל גם השאירו בביתו של סלים מכתב איום וצירפו לו קליעים.