ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג ערכה היום מסיבת עיתונאים מיוחדת לילדים, והשיבה לשאלות שלהם על מגפת הקורונה. זו מסיבת העיתונאים השלישית שמקדישה סולברג לילדי נורבגיה מאז התפרצות הנגיף. באירוע הראשון, ב-16 במרץ, אמרה סולברג לילדים שמותר להם לפחד מהמגפה.

3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג עם תלמידים בתי ספר נפתחו
ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג עם תלמידים בתי ספר נפתחו
סולברג עם תלמידים בסוף אפריל, כשבתי הספר נפתחו
(צילום: רויטרס)
במסיבת העיתונאים היום באוסלו השיבה סולברג לשאלות שמטרידות את ילדי נורבגיה - ואותם בלבד. סולברג אמרה לילדים שהיא משוכנעת שיימצא חיסון לנגיף הקורונה, ושהוא יצטרף לרשימת החיסונים שמקבלים ילדי המדינה נגד מחלות שונות.
השאלות נשלחו לסולברג באמצעות תוכנית טלוויזיה לילדים בנורבגיה. הילדים רצו לדעת בין השאר "אם יש לנו מספיק סבון", "אם לנורבגיה יישאר כסף אחרי המגפה" ו"אם יכול להיות בחנויות ג'ל לחיטוי ידיים עם ריח נעים".
3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג ב 2019
ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג ב 2019
הילדים רצו לדעת: "יישאר לנו כסף אחרי המגפה?"
(צילום: רויטרס)
"מה יקרה אם לא ננצח את הקורונה?", שאלו הילדים את ראש הממשלה. "אני חושבת שנצליח למצוא חיסון ושהקורונה תמשיך להתקיים, אבל מכיוון שנתחסן לא נחלה, או לא נהיה חולים מאוד", הסבירה סולברג. היא סיפרה שכשהייתה ילדה היא חלתה בחצבת: "זו מחלה שכמעט כל הילדים בנורבגיה מחוסנים מפניה עכשיו, אבל כשהייתי קטנה זו הייתה מסוכנת מאוד. עכשיו הקורונה תהיה כמו חצבת או אדמת".
בתשובה לשאלה על ריח חומר החיטוי לידיים אמרה סולברג: "זה יהיה נחמד אם יהיה לזה ריח של פרחים או דשא שהרגע נקצץ, זה אחד הריחות הנעימים ביותר. לאלכוהול שמנקה אתכם אין ריח נעים כל כך. הדבר החשוב ביותר זה שזה עובד וזה יהיה הרבה יותר יקר אם נצטרך להוסיף לזה ריח. משווקים הרבה חומרים לחיטוי הידיים, והדבר היחיד שחושבים עליו זה שהם יהיו יעילים. עם זאת, לפעמים מוצאים חומר חיטוי שמריח טוב יותר מהאחרים".
3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג עונה לשאלות ילדים על קורונה
ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג עונה לשאלות ילדים על קורונה
ראש ממשלת נורבגיה במסיבת העיתונאים באוסלו
(צילום: רויטרס)
אינגולף רופסטד, השר הנורבגי לענייני ילדים ומשפחה, הגיע עם סולברג למסיבת העיתונאים והבטיח לילדים שלמדינה יהיה מספיק סבון כדי להתמודד עם הקורונה.
בנורבגיה נדבקו עד כה 10,871 בנגיף ו-264 מתו ממנו. בתי הספר שנסגרו בעקבות המגפה נפתחו ב-27 באפריל, וחזרו לשגרה אחרי חופשת הקיץ שהסתיימה ב-17 באוגוסט. התלמידים לא נדרשים לעטות מסכות, אך מתבקשים להקפיד על שמירת מרחק בהפסקות.