החברה הערבית מסכמת עוד שבוע אלים עם אירועים פליליים רבים - והלילה (בין שישי לשבת) תועד מקרה ירי חמור בג'דיידה-מכר, שבו נראה חמוש פותח באש במקום שבו עומדים אנשים רבים. כתוצאה מהירי נפצע בן 48 באורח בינוני. החשוד, שנמלט לאחר הירי, עזב את המקום רק לאחר שהקורבן נפל על הרצפה. החשוד בירי, בן 30 מג'דיידה-מכר, נעצר במהלך הלילה והערב יובא להארכת מעצר.
אחד מתושבי מכר, שהיה במקום בזמן הירי, אמר כי "היורה כמעט גרם למוות של לא מעט אנשים. עד מתי נחיה עם סכנת החיים הזו? בכל מקום יש סכנה, גם כשאנחנו בתוך הבתים. המשטרה צריכה לתפוס את הפושעים ולא להשאיר אותם משוחררים".
4 צפייה בגלריה
תיעוד הירי בכפר מכר
תיעוד הירי בכפר מכר
הירי בג'דיידה-מכר
אחרי חצות אירע ירי נוסף, ליד צומת דיר אל אסד בענה. כתוצאה מהירי נפצע באורח בינוני צעיר בן 24, שפונה לבית החולים נהריה.
בנוסף, אתמול ושלשום בשעות הלילה ירו אלמונים לעבר בתי עסק בעיר באקה אל-גרבייה. כתוצאה מהירי נגרם נזק, אך לא היו נפגעים. תושבי האזור אמרו כי "אלה מעשים חמורים, שמי שעומד מאחוריהם רק רוצה לסכן את חיינו. מדובר בעבריינים משוחררים, ואין מי שיעצור אותם".
4 צפייה בגלריה
ירי על חנות בבאקה אל גרביה
ירי על חנות בבאקה אל גרביה
ירי על חנות בבאקה אל-גרבייה
4 צפייה בגלריה
נשקים שנתפסו בג'סר א-זרקא
נשקים שנתפסו בג'סר א-זרקא
נשק שנתפס בג'סר א-זרקא השבוע
לפני כשלושה ימים נורה תושב חיפה (28) ברכבו ונפצע באורח קשה. קרובי משפחת אמרו כי "אנחנו עוד לא יודעים מה הרקע לירי. מדובר באדם שעובד וכל הזמן דואג לבני משפחתו". באותו היום היו מקרי ירי גם בטייבה ובנצרת, שבהם נפצעו שני צעירים באורח בינוני.
בתחילת השבוע נפצעו באורח קל ובינוני שלושה בני אדם (14, 16 ו-44) בירי בג'סר א-זרקא ופונו לבית החולים הלל יפה שבחדר. בנוסף, אלמונים ירו לעבר רכב של מנהלת בית ספר באחד היישובים בנגב - ובאירוע לא היו נפגעים. כפי שאירע במקרים אחרים, התושבים גינו את המעשה בחריפות ודרשו לפעול ביד קשה נגד המבצעים.
השבוע הגישה פרקליטות כתב אישום נגד שני תושבי ג'לג'וליה בחשד לסחיטה באיומים ולירי על ביתו של בן 30 מבאקה אל-גרבייה. לפי חומר החקירה שנוהלה ביחידה ללוחמה בפשיעה במרחב מנשה, תושב יהודה ושומרון בן 44 פנה לשני הנאשמים כדי שיגבו עבורו חוב של הקורבן בסך עשרות אלפי שקלים. השניים החלו לאיים על הקורבן, ובהמשך גם ירו לעבר ביתו. הם מואשמים בסחיטה באיומים, נשיאת נשק, שימוש בנשק וירי. כמו כן, השבוע נעצרו שלושה תושבי ג'סר א-זרקא לאחר שהמשטרה איתרה באמתחתם נשק מסוג קרלו וסמים מסוג מריחואנה וחשיש.
מתחילת השנה נרצחו 26 בני אדם בחברה הערבית, ועוד עשרות רבות נפצעו בדרגות שונות. עבד אלמאלק מחמוד, תושב נצרת, סיפר ל-ynet כי "לא מזמן ישבתי בכניסה לבית שלי, ופתאום קליע נפל ממש ליד הבן שלי. אני לא יודע מאיפה זה הגיע. מאז אנחנו לא יושבים בחוץ, זה מפחיד".