חברת "שיכון ובינוי" מסרה הבוקר (יום ד') בהודעה לבורסה כי קב"ט החברה האחראי על נושא שמירה ואבטחה בחברה נחקר במשטרה ונשלח למעצר בית. בנוסף עובד בכיר של החברה זומן כעד למתן עדות. חקירתו באזהרה של הבכיר בחברת הבנייה, בפרשת סחיטת דמי החסות בכיסוי של שמירה על אתרי בנייה, נחשפה אתמול לראשונה ב-ynet. הוא נחקר במשרדי היחידה הכלכלית בלהב 433 בחשד למרמה והפרת אמונים בתאגיד והלבנת הון.
בהודעה לבורסה של שיכון ובינוי נאמר כי "לחברה לא נמסר על קשר לפעילות החברה ככל שקיים כזה. בנוסף חברה בת של החברה נדרשה להמציא מסמכים בקשר לנשואי החקירה, שהם צדדים שלישיים שאינם קשורים לחברה, וכן להפקיד כל סכום כסף שהיא חייבת, אם וככל שהיא חייבת לנשואי החקירה, לקרן חילוט".

במסגרת פרשת סחיטת דמי החסות שנחשפה אתמול בבוקר פשטו בלשי היחידה על חברות ועל בתיהם של 11 חשודים במעורבות בעבירות הלבנת הון ועבירות נוספות. בין היתר הם פשטו על חברת אבטחה גדולה באזור המרכז ועצרו את בעלי החברה, עורך דין וחשודים נוספים. המשטרה ערכה חיפושים בכ-26 כתובות ואספה מסמכים.
לפי החשד, הבכיר בחברת הבנייה עשה יד אחת עם בעלי חברת השמירה ואפשר לה להיכנס ולאבטח אתרי בנייה, תוך עזרה בהלבנת הון. 11 החשודים נעצרו בחשד למרמה, הפצת חשבוניות פיקטיביות, איומים, עבירות מס ועבירות על-פי חוק איסור הלבנת הון. בין העצורים גם חשוד שנעצר בפריז בשיתוף משטרת צרפת ונציג משטרת ישראל בצרפת. בנוסף למעצרים, עוכבו עשרות חשודים ובוצעו חיפושים בבתיהם ובמשרדי החברות במהלכם נתפסו סכומי כסף רב ומוצגים נוספים.
1 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
11 חשודים נעצרו ועשרות עוכבו לחקירה. משרדי להב 433
(צילום: נדב אבס)
מהמשטרה נמסר אתמול כי במסגרת אכיפת עבירות המבוצעות על ידי חברות הנחזות להיות חברות שמירה, הצטברו חומרי חקירה ומודיעין אשר הובילו לחשדות כי הוקם מערך גדול של חברות מתחום השמירה ואבטחה, שבעליהן והעובדים בחברות הללו ביצעו לאורך תקופה ארוכה באופן מאורגן ושיטתי, עבירות מס ומרמה. העבירות בוצעו על פי החשד בסיוע נותני שירותים פיננסים שונים.
עורכי הדין שחר חצרוני, תמיר סננס וואליד כבוב המייצגים את החשודים הכחישו כל קשר לחשדות וטענו כי פעילות הלקוחות שלהם הייתה על פי חוק. עו"ד ירון לונדון המייצג את הבכיר בחברת הבנייה מסר כי "כל פעולותיו היו על פי חוק ואין לו קשר לחשדות".