שלושה נשיאים אמריקנים לשעבר מתנדבים לקבל חיסון לקורונה לעיני המצלמות, כדי לעודד את הציבור להתחסן ולהראות שהחיסון בטוח. הם מדגישים שיעשו זאת ברגע שה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקני, יאשר את אחד החיסונים לנגיף.
ברק אובמה, ג'ורג' בוש וביל קלינטון מקווים שיסייעו לבסס את אמון הציבור במערכת הבריאות ובחיסונים ויעזרו לשכנע את האמריקנים להתחסן. רשת CNN דיווחה שג'ורג' בוש פנה לד"ר אנתוני פאוצ'י (המומחה של הממשל למחלות מדבקות) ולד"ר דברה בירקס (שחברה בצוות של הבית הלבן למאבק במגפה), כדי לראות איך יוכל לסייע לעודד את האמריקנים להתחסן.
2 צפייה בגלריה
ביל קלינטון, ג'ורג' בוש וברק אובמה
ביל קלינטון, ג'ורג' בוש וברק אובמה
נשיאים לשעבר מוכנים להתחסן לעיני המצלמות
(צילום: AP)
אובמה אמר היום שאם ד"ר פאוצ'י קובע שהחיסון לקורונה בטוח – הוא מאמין לו. "אני מאמין לחלוטין לאנשים כמו אנתוני פאוצ'י. אני מכיר אותו ועבדתי איתו. אם אנתוני פאוצ'י אומר לי שהחיסון בטוח, ויכול להגן עליך מקורונה, אני הולך לקבל אותו". אובמה הבטיח שכאשר החיסון יהיה זמין לאנשים שלא נמצאים בקבוצות הסיכון הוא ייקח אותו. הוא מעוניין שהחיסון שלו יתועד, "כדי שאנשים ידעו שאני סומך על המדע".
גם במשרד של קלינטון אמרו שהוא מוכן לקבל את החיסון לעיני המצלמות ברגע שיתאפשר. "הנשיא קלינטון, בוודאות, יתחסן ברגע שיהיה חיסון זמין, בהתאם לסדר העדיפויות שיקבעו גורמים במערכת הבריאות. הוא יעשה זאת בהופעה ציבורית כדי לעודד את כל האמריקנים לעשות אותו דבר", נמסר מטעמו.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם ד"ר אנתוני פאוצ'י
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם ד"ר אנתוני פאוצ'י
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם ד"ר אנתוני פאוצ'י
(צילום: ABACA)
מנהל המזון והתרופות האמריקני נחשב לגוף המחמיר ביותר בעולם באישורי תרופות, ולגוף שבעקבותיו נוהגים משרדי הבריאות בעולם לאשר תרופות. ד"ר סוזן אלפרט, מנהלת בכירה לשעבר ב-FDA, אמרה אתמול באולפן ynet כי להערכתה האישור לחיסונים של פייזר ומודרנה יגיע "במהלך השבועיים הקרובים". היא מעריכה שהחיסונים יהיו זמינים לציבור בשלהי דצמבר.
ארה"ב רשמה הלילה ציוני דרך עגומים נוספים במאבק בקורונה - לאחר שמספר המאושפזים בה חצה לראשונה את רף ה-100 אלף, ומספר המתים ביממה הגיע ל-2,760. מספר המאושפזים הנוכחי בארה"ב גבוה כמעט פי שניים מהמספר במהלך הגל הראשון של הנגיף. מספר המתים מקורונה בארה"ב הוא יותר מ-275 אלף, ולפי אומדנים שונים מגיע לכ-280 אלף. "נגיע לכ-450 אלף מתים עד פברואר", הזהיר ראש המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), רוברט רדפילד.