החל מסוף השבוע הבא, ורגע לפני ליל הסדר וחג הפסח, מיזם "נעים בסופ"ש" יחזור לפעול בערים גבעתיים, קריית אונו, רמת השרון, שוהם ותל אביב-יפו. מערך ההיסעים המטרופוליני החינמי שירת מתחילת פעילותו כ-250 אלף תושבים מכלל הערים המשתתפות בשירות. פעילותו הופסקה לפני כחצי שנה, בחודש ספטמבר, בשל הסגר השני שהוטל לפני חגי תשרי, וכן הסגרים וההגבלות שבאו לאחר מכן.
5 צפייה בגלריה
תחבורה ציבורית בשבת
תחבורה ציבורית בשבת
התחבורה הציבורית בשבת חוזרת
(צילום: דנה קופל)
כעת, עם ההקלות ופתיחת המסחר, ולאור הצלחתו הרבה של המערך, הוא חוזר לפעול עם כמה שינויים במסלולים (בסוף הכתבה) בשל עבודות הרכבת הקלה, כולל הסטה של קווים מרחוב בן יהודה אל טיילת הרברט סמואל בתל אביב. השירות יופעל גם בליל הסדר עצמו ובחגים הקרובים. הנסיעה תתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כאשר עליית הנוסעים תותנה בעטיית מסכה. כמו כן, יעמדו בכוננות כלי רכב נגישים עבור אנשים עם מוגבלות, שבהם ניתן לנסוע בתיאום מול המוקד הטלפוני.
שעות הפעילות בין 26 ל-28 במרץ - שישי 02:00-18:00; שבת 02:00-09:30; ראשון 09:30–18:00. שעות הפעילות הרגילות בסופי השבוע שלאחר מכן - שישי 02:00-18:00; שבת 18:00-09:30. ניתן להתעדכן בשעות יציאה מדויקות וזמני הגעה בזמן אמת לכל הקווים באפליקציות התחבורה הציבורית התומכות.
5 צפייה בגלריה
תחבורה ציבורית בשבת
תחבורה ציבורית בשבת
כרבע מיליון השתמשו בשירותי ההיסעים
(צילום: דנה קופל)
5 צפייה בגלריה
"העיר מתעוררת מתרדמת". מיטל להבי יוזמת הרעיון
"העיר מתעוררת מתרדמת". מיטל להבי יוזמת הרעיון
"העיר מתעוררת מתרדמת". מיטל להבי יוזמת הרעיון
(צילום: דינה קליינמן)
מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה בעירייה שיזמה את קווי השבת, אמרה כי "מדובר ביום חג תרתי משמע - על חזרתנו לשגרה, על התנעה מחדש של מיזם 'נעים בסופ"ש' ועל המועד שמבשר את היציאה מעבדות לחירות. שבכל דור ודור, והשנה בפרט, נחגוג את פסח בשמחה כפולה בחיק המשפחה ונברך גם על חזרתה של התחבורה העירונית בשבת".
היא הוסיפה: "כולנו נרגשים לראות את העיר מתעוררת מתרדמת הקורונה ומתפללים שהמגמה תהפוך למציאות בריאה, יציבה ושמחה. האוטובוסים חוזרים כדי שתל-אביב-יפו תהיה זמינה לכולן ולכולם וכדי לעזור לעסקים שמניעים את העיר לעבוד ולהתאושש ועל מנת לסייע לתושבים להיות בקשר עם משפחותיהם גם בערים השכנות".
5 צפייה בגלריה
מפת הקווים
מפת הקווים
מפת הקווים, שחוזרים לקראת פסח
5 צפייה בגלריה
מיטל להבי, רון חולדאי, ישראל גל, רן קוניק ואבי גרובר
מיטל להבי, רון חולדאי, ישראל גל, רן קוניק ואבי גרובר
"הגיע הזמן שיהפוך לארצי". ראשי הערים גבעתיים, קריית אונו, רמת השרון ות"א-יפו
(צילום: גיא יחיאלי)
רן קוניק, ראש העיר גבעתיים המשתתפת במיזם, ציין כי "החזרת שירות ההסעות הבינעירוני בסופי שבוע, הוא סממן נוסף וטבעי להחזרת חיי השגרה במדינה". רון חולדאי, ראש העיר תל אביב-יפו, הצטרף לדברים ואמר: "שוב אנחנו נכנסים לתחום שהמדינה נכשלה בו. כולי תקווה שהממשלה החדשה שתקום תידרש סוף סוף לנשוא. תחבורה ציבורית בשבת ובחג היא צורך אמיתי של אזרחים רבים, כולל צעירים ושכבות חלשות שלא מחזיקים ברשותם רכב פרטי".
ישראל גל, ראש העיר קריית אונו, הוסיף: "אני תקווה שלאחר שנה בה רבות מהרשויות המקומיות הראו את יכולתן לנהל את משבר הקורונה בקרבן, תאפשר הממשלה לכל עיר ורשות לנהל את ענייניה הפנימיים בהתאם לרוח הקהילה שחיה בה". איתן פטיגרו, ראש מועצת שוהם: "חזרת המיזם יאפשר לחיילים וצעירים לצאת לת"א ולבלות במקומות הבילוי שחזרו לפעול ללא צורך בנהג תורן". אבי גרובר, ראש העיר רמת השרון, קרא לתושבים ליהנות מהשירות החינמי וציין: "אני גם מזמין את תושבי גוש דן לבוא ולבלות ברמת השרון".
שינויים במסלולי הקווים: • קו 710 מקריית אונו ימשיך מגני התערוכה לרמת אביב ויסיים בחוף תל ברוך • קו 708 מרמת החייל ייסע לאורך פנחס רוזן, דבורה הנביאה וראול ולנברג • קווים 705 (מגבעתיים) ו-711 (משוהם) - ייסעו לאורך הטיילת, במקום דרך בן יהודה • קו 711 לשוהם - יפעל בימי שישי בלבד בשעות: 18:00-03:00