חוויה יוצאת דופן עברה אתמול (יום ד') על דליה נוימן, דיפלומטית במשרד החוץ, שסיימה לפני חודשים ספורים את קורס הצוערים. מגישת הרדיו לשעבר הצטרפה לצוות המצומצם שליווה את ביקורו ההיסטורי בישראל של שר החוץ הבחרייני, עבד אל-לטיף א-זיאני.
2 צפייה בגלריה
דליה נוימן צוערת במשרד החוץ
דליה נוימן צוערת במשרד החוץ
דליה נוימן עם א-זיאני. "אווירה של אירוע היסטורי"
(צילום: משרד החוץ)
על היום המיוחד שעבר עליה אחראי שר החוץ גבי אשכנזי, שהחליט לצוות שליווה אותו גם את אחד מבוגרי קורס הצוערים האחרון של משרד החוץ, שבו השתתפו בין היתר גם ישראלים שהחליטו לעשות מפנה בחייהם - ולעסוק בדיפלומטיה. לאחר הקורס הוצבה הדיפלומטית הטרייה באגף לדיפלומטיה ציבורית במשרד החוץ בירושלים.
מרגע הגעתו של הבכיר מבחריין אתמול לארץ, היא התלוותה אל אשכנזי בקבלת הפנים הרשמית בנתב"ג, השתתפה בדיון בין צוותי הדיפלומטיה הציבורית של משרד החוץ הישראלי והמרכז הלאומי לתקשורת של בחריין, ובהצהרות לתקשורת של שני השרים.
"כשהצטרפתי לקורס הצוערים של משרד החוץ, קיוויתי שאוכל לקחת חלק בתהליך השלום בינינו לבין שכנותינו", סיפרה נוימן. "בינינו לבין המשלחת מבחריין הורגש רצון אמיתי לשיתוף פעולה והייתה אווירה של אירוע היסטורי. זה היה יום נהדר. אני מקווה לעוד חוויות רבות כאלה בקריירה שלי כדיפלומטית ישראלית".
2 צפייה בגלריה
דליה נוימן צוערת במשרד החוץ
דליה נוימן צוערת במשרד החוץ
נוימן עם השר הבחרייני ואשכנזי במשרד החוץ. "מקווה לעוד חוויות כאלה"
(צילום: משרד החוץ)
זמן קצר לפני הנחיתה ההיסטורית של המטוס של חברת התעופה הבחריינית "גולף אייר" בנתב"ג, עבר אשכנזי עם נוימן על האירועים הצפויים. "הרגשתי שהשר מבין את חשיבות ההתנסות האישית של הדיפלומטים במעמדים מסוג זה. אני מודה לו מאוד על ההזדמנות הייחודית הזו", היא הוסיפה.
אשכנזי עצמו אמר כי הוא רואה חשיבות רבה בהדרכת דור העתיד של משרד החוץ, וכי ההחלטה לצרף את נוימן לצוות הביקור היא דוגמה אישית למשרד כולו. "אנחנו מגייסים לקורס הצוערים של משרד החוץ את טובי הבנים והבנות של החברה הישראלית כדי שיקדמו את האינטרסים הישראלים בעולם, ויהיו החיילים ללא מדים של מדינת ישראל. זה מסלול חיים מרתק של ייצוג ונתינה למדינה, המשלב גם פיתוח אישי".
המכרז לקורס הצוערים הבא של משרד החוץ פתוח כעת, וניתן להגיש מועמדות לקורס סוף החודש.