נציגי סיעות ש"ס ויהדות התורה, החליטו היום (יום א׳) שלא לתמוך בהצעת חוק פסקת ההתגברות שאמורה לעלות השבוע להצבעה בכנסת על ידי האופוזיציה באמצעות ח״כ איילת שקד.
2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעות בלוק הימין
ישיבת סיעות בלוק הימין
ישיבת סיעות בלוק הימין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
נציגי הסיעות החרדיות הודיעו כי הם מחוייבים לשלמות הקואליציה ומניעת קיום בחירות, פועלים להעברת תקציב המדינה ומחויבים למאבק בנגיף הקורונה.
ההצבעה צפויה לעלות למליאה בקריאה טרומית ביום רביעי, ובכל מקרה לא היה צפוי לה רוב מכיוון שכחול לבן הודיעו שיתנגדו. אמש פרסם יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר עמדה שעשויה הייתה לעורר תסיסה. "בע"ה אמליץ לנתניהו לתמוך בפסקת ההתגברות שיעלה השבוע. ‏אסור לנו ללכת נגד הבוחרים שלנו", כתב זוהר. כעת, הודעת הסיעות החרדיות למעשה משדרת לליכוד שאין צורך לתמוך בחוק.
2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה של המחנה הלאומי
ישיבת סיעה של המחנה הלאומי
נתניהו עם זוהר. גם אם הליכוד יתמוך החוק לא יעבור
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בכחול לבן הבהירו: "לא נאפשר חקיקה אנטי דמוקרטית, כך הבטחנו לציבור הישראלי וכך נעשה כדי לשמור על מדינת ישראל. זה מה שסוכם כשהקמנו את ממשלת האחדות. אנחנו נעמוד בהסכמים, ומצפים גם משותפינו האחרים לעמוד בהם".
השרה אורית פרקש מכחול לבן אמרה: "התגברות? מה שהממשלה צריכה להתגבר עליו כעת, זה על המשבר הכלכלי והקורונה. לדאוג לציבור. המדינה בוערת. לא הכול פוליטיקה".
שר המשפטים ניסנקורן צייץ: "מה קרה לנאום 'לא פרנסה - לא מעניין'? נפתלי, איילת, אין דבר שמעניין אתכם יותר מלרמוס את שלטון החוק והדמוקרטיה. לא יקרה".
יוזמת ההצעה, איילת שקד, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "הזדמנות מיוחדת תעלה השבוע לחברי הכנסת מגוש הימין - הזדמנות להפסיק להתבכיין, הזדמנות לעצור את הפיראטיות השיפוטית. ברביעי הקרוב תעלה להצבעה הצעת החוק שהגשתי שמעגנת את פסקת ההתגברות ומסדירה את מערכת היחסים בין הרשויות. הם יבואו להצביע או ימשיכו להתבכיין?".