נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התחסן הבוקר (ראשון) נגד קורונה בבית החולים הדסה עין כרם - וקרא לציבור להזמין תור ולהתחסן גם כן. "כולנו באותה הסירה", אמר ריבלין. "כשתצאו להתחסן, אתם תדאגו לא רק לבריאות שלכם, אלא גם לבריאותם של הסובבים אתכם - ואף תסייעו להשבת החיים של כולנו למסלולם התקין. תסייעו להנעת גלגלי המשק, ולהקלה בעומס האדיר שבו מצויים הצוותים הרפואיים היקרים שלנו, הגיבורות והגיבורים האמיתיים של המשבר החריף הזה".
3 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין מתחסן
ראובן ריבלין מתחסן
ראובן ריבלין מתחסן
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין מתחסן
ראובן ריבלין מתחסן
ראובן ריבלין מתחסן
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
את הנשיא חיסנה האחות חוה גרדנר, וריבלין הודה לה ולכל צוותי האחים והאחיות ברחבי המדינה: "נדמה שאי אפשר לומר את זה מספיק. תודה על השעות, על המאמץ, על האכפתיות. החברה הישראלית חבה לכם חוב אדיר. האחריות שמוטלת עלינו, היום, היא להקשיב לכם, להעניק לכם את התנאים ההולמים, ולשמור עליכם – כפי שאתם שמרתם, ותוסיפו לשמור עלינו ועל בריאותנו".
ריבלין חתם את דבריו בפנייה לחוששים מהחיסון ואמר כי "אני יודע שיש לא מעטים בקרב הציבור הישראלי שמתעוררים בהם חששות וספקות גם למול החיסונים המיוחלים. אלה חששות לגיטימיים, אבל חשוב לזכור שמנות החיסון שמגיעות לישראל עברו תהליך בדיקה קפדני, עמדו במבחנים מחמירים, וקיבלו לבסוף אישור הן ממנהל המזון והתרופות האמריקאי, והן ממשרד הבריאות הישראלי", אמר ריבלין. "אלה גופים רציניים, שערך חיי האדם, המהימנות והדיוק, הם נר לרגליהם. אפשר לסמוך עליהם".
3 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין מתחסן
ראובן ריבלין מתחסן
מנכ"ל בית החולים, רוטשטיין, החליט להתנדב לניסוי הישראלי
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
עוד ציין כי "זה כבר חודשים ארוכים שהעולם כולו, ואנו, כאן בישראל, מצויים במשבר קשה ומתמשך. נוסף על החיים היקרים שאיבדנו במגיפה המשתוללת, למעלה מ-3000 נפשות, הנחיות הריחוק החברתי הובילו לפגיעה כלכלית קשה, ולשיבוש מרקם החיים שלנו".
בתוך כך, מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין החליט שלא להתחסן היום, ולהתנדב לניסוי של המכון הביולוגי כדי להתחסן עם הפיתוח הישראלי. "פרופ' רוטשטיין מבקש לציין כי שקל רבות באם עליו לשמש כדוגמא אישית ולהתחסן בחיסון הקיים היום בארץ, בראש צוות הדסה, בשל החשיבות הגדולה אותה הוא מייחס לחיסון ההמוני המתחיל היום בארץ", ציינו בבית החולים. "פרופ' רוטשטיין סומך מאד על הפיתוח של המכון הביולוגי ומודע לכך שרבע מהנסיינים יקבלו חיסון דמה".
עוד נמסר כי "לאור העובדה ששיעורי הבקשות לחיסון הם גבוהים ולאור ההשתתפות הגבוהה של צמרת המדינה במבצע, החליט רוטשטיין לתת דוגמא אישית כמשתתף במחקר הקליני של החיסון הישראלי. דרושים משתתפים לא כל כך צעירים ולא כל כך בריאים, ומכאן החשיבות בהתנדבות".