1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
צעיר בן 21 ונער בן 16, תושבי באר יעקב, מואשמים כי ניסו לסחוט 10,000 שקלים מתושבת ראשון לציון ומבנה בן ה-15. האם פנתה למשטרה בנושא בעקבות איומים מצדם שהלכו וגברו - מה שהוביל למעצרם בפעולה משטרתית מתוכננת.
מחקירת המשטרה עולה כי השניים קשרו קשר כדי לגרום לאם ולבנה לשלם להם את הכסף, עבור חוב פיקטיבי שהנער כביכול חייב להם. יחד עם מעורבים נוספים, שני הנאשמים הגיעו לבית המתלוננים כמה פעמים. הם איימו על האם ובנה בפגיעה פיזית לצד הפחדות נוספות, ודרשו לקבל את "החוב". בכמה מקרים הם הגיעו מצוידים בסכין כדי להמחיש את כוונותיהם.
האם הבינה כי בנה שרוי במצוקה, וכי אין ביכולתה לשלם. אז, היא החליטה לערב את המשטרה.
בלשי מחלק הנוער החלו לאסוף ראיות נגד שני הנאשמים, ובשלב מסוים הנחו את האם לומר להם כי הצליחה לגייס את הכסף. השניים חשבו כי סוף סוף יקבלו את השלל, אולם לא תיארו לעצמם את שעתיד לקרות.
הבלשים, שהגיעו מבעוד מועד לדירה, התחבאו בה כמה שעות. כשהשניים הגיעו למקום ודרשו את הכסף, הם קפצו עליהם – ועצרו אותם "על חם".
בהמשך אמרו במשטרה כי לא מצאו כל קשר קודם בין הנער לבין הסוחטים, וכי הם איתרו את משפחתם – משפחה קשת יום.
בחיפוש שנערך על גופם נתפסו כסף מזומן, תכשיטים החשודים כגנובים, סם מסוג קנאביס וכן סכין יפנית. הנאשמים הוחזקו במעצר עד להגשת כתב האישום נגדם הבוקר בבית המשפט, והוגשה בקשה להשאירם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים.