2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין גילה גמליאל
יולי אדלשטיין גילה גמליאל
יולי אדלשטיין וגילה גמליאל
(צילום: אבי מועלם)
שר הבריאות יולי אדלשטיין, ששמר על שתיקה ביממה האחרונה למרות הפרת הסגר מצד חברתו למפלגה גילה גמליאל, אמר הערב (שני) כי הוא "קורא לכל נבחרי הציבור, מהקואליציה ומהאופוזיציה כאחד - הקפידו קלה כחמורה על כל הנחיה מהנחיות משרד הבריאות. אלו הנחיות שנכתבו בדם ואין לאיש פריבילגיה לא לקיימן".
גמליאל, נזכיר, נדבקה בקורונה לאחר שהעבירה את יום הכיפורים עם משפחתו של בעלה בטבריה למרות שהיא תושבת תל אביב, והתפללה בבית כנסת. ל-ynet נודע כי שמונה חולים מאומתים אותרו באותו בית הכנסת, רובם לא מתגוררים בטבריה.
2 צפייה בגלריה
בית הכנסת עץ החיים טבריה
בית הכנסת עץ החיים טבריה
בית הכנסת עץ החיים בטבריה
(צילום: אביהו שפירא)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזכיר היום את הפרשה בקבינט הקורונה ואמר: "אני מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת עכשיו במשרד הבריאות. אני חושב שזה הדבר הנכון לעשות, כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים ואני מציע כאן להמתין, בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה". בהמשך ציין כי "כולם חייבים לכבד את הכללים. אין לנו שום פריביליגיה לסטות מזה. לא למוכר הפלאפל, לא לחבר או חברת הכנסת ולא לשר או לשרה בממשלה. כולנו מחויבים לכללים".
מוקדם יותר הערב נמסר ממשרד הבריאות, שלא פרסם את חקירתה של גמליאל, כי "המטרה של כל חקירה אפידמיולוגית היא לאתר מגעים פוטנציאלים העלולים להידבק ולסכן אנשים נוספים, ולבודד אותם. כל מידע שאינו קשור לאיתור מגעים אינו רלוונטי לחקירה, ואינו מתועד במסגרת החקירה". במשרד הוסיפו כי "החקירה של השרה גמליאל הסתיימה. השרה שיתפה פעולה עם החקירה וכל המגעים ההדוקים הונחו להיכנס לבידוד".

גורמים במשרד סיפרו בצהריים כי ההערכה היא שבין 15 ל-20 בני אדם צפויים להיכנס לבידוד לאחר ששהו במחיצת השרה, ואולם כעת המשרד לא מוכן לפרסם כמה בני אדם הוכנסו לבידוד בעקבות החקירה האפידמיולוגית.
בנוסף, יש לציין כי הבוקר משרד הבריאות דווקא התקשה להשיג את השרה גמליאל לצורך השלמת החקירה, ואולם עד שעות הערב, כפי שעולה מהודעת המשרד, היא הסתיימה. קודם לכן ציינו במשטרה כי ענייני החקירה האפידמיולוגית הראשונה הועברו לבחינת הגורמים הרלוונטיים בחטיבת החקירות.
המגבלה המרכזית שאותה הפרה השרה גמליאל לכאורה היא כמובן מגבלת התנועה. על פי ההנחיה, "היציאה המותרת ממקום המגורים לפעולה או למטרה שהותרה, תהיה רק בתחום היישוב בו מצוי מקום המגורים של האדם (למשל קניה במרכולים או מוצרי פארם). למעט, לגבי פעולות או מטרות שלא ניתן לבצע ללא יציאה מיישוב מגוריו של אדם (למשל, עובד חיוני היוצא למקום עבודתו המצוי מחוץ לעיר, או אדם היוצא לסייע לאדם בעל קושי המתגורר ביישוב אחר)".
על פי ההגדרה הזו נסיעתה של גמליאל למשכן הכנסת או למשרדה מותרת, אולם הנסיעה מתל אביב, עיר מגוריה, לטבריה – אינה מותרת על פי הנחיות משרד הבריאות.