95 נוסעים, רובם המוחלט אזרחים בריטים, המריאו אתמול (ה') בטיסת מטען של אל על (LY313) מנמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה הית'רו בלונדון. זאת על אף החלטת הממשלה לאפשר טיסות מישראל באמצעות טיסות "חילוץ" מיוחדות אותן מפעילות אל על לניו יורק בארה"ב או ישראייר לפרנקפורט שבגרמניה.
המטוס שהמריא מישראל להחזיר מטען מלונדון יצא כ"טיסה פרטית" מישראל. הטיסה לא הופיעה על לוח הטיסות היוצאות מישראל, אולם כמות הנוסעים החריגה תפסה את תשומת לבם של נוסעי ישראייר שעמדו בסמוך בדלפקי הצ'ק אין.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג ריק
נתב"ג ריק
טיסת המטען המריאה, ובה עשרות בריטים וכמה ישראלים. מטוסי אל על בנתב"ג הריק
(צילום: EPA)
נוסע ישראלי שגר בלונדון והיה אמור לעלות על טיסת ישראייר לפרנקפורט, אחרי שטיסתו הישירה עם אל על ללונדון בוטלה, מחה בפני דיילי הקרקע של אל על על כך שהוא נאלץ לטוס לגרמניה ומשם לקחת טיסה נוספת אחרי שטיסתו הישירה לבריטניה בוטלה. לבסוף הוא ועוד שישה נוסעים ישראלים הורשו לעלות על הטיסה בניגוד לתקנות משרד התחבורה. באל על טענו כי מדובר ב"טעות אנוש" ופתחו בבדיקת המקרה.
מאז סגירת נתב"ג לפני שבועיים וחצי, כחלק מהחלטת הממשלה למנוע כניסת מוטציות של הנגיף, תנועת המטוסים לישראל מצומצמת ביותר. מלבד טיסות שמפעילות חברות התעופה הישראליות במסגרת מכרזים של המדינה לארה"ב, גרמניה והאמירויות, ממשיכות טיסות מטען לצאת כבשגרה.
2 צפייה בגלריה
אורי מקלב
אורי מקלב
"מאות זרים מנסים לחזור לביתם ואין להם פתרון". סגן השר מקלב
(צילום: עמית שאבי)
במקרים הומניטריים חריגים, כדוגמת ילדה שטסה על טיסת מטען לקבלת טיפול רפואי בארה"ב או אדם שהורשה להמריא להלוויית אביו בפריז, זאת הפעם הראשונה בה המריאה קבוצה של עשרות אנשים יחדיו על טיסת מטען מישראל.
בלשכת סגן השר אורי מקלב מיהדות התורה אמרו ל-ynet כי רוב ההתעסקות במשרד בשבועיים האחרונים קשורה לטיסות מישראל ואליה. "אנחנו גאים בזה שאנחנו דואגים לאזרחים לטוס מישראל ואליה מרחבי העולם", אמרו בלשכת סגן השר. עוד נמסר כי "יש כיום מאות אזרחים זרים שמנסים לחזור לביתם ואין להם פתרון. מדובר במצבים הומניטריים".
פורסם לראשונה: 23:57, 11.02.21