המכון הגאולוגי בישראל מסר הבוקר (יום ג') כי רעידת אדמה בעוצמה 3.8 התרחשה במרחק של 19 ק"מ צפון-מזרחית לעיר אילת, בשעה 04:30. לפי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני, עומק רעידת האדמה היה 20 ק"מ מתחת לפני הקרקע.
גולשים רבים דיווחו ל-ynet על רעש האדמה שהעיר אותם, ותיארו אותו כחזק. "כל הבית רעד, זה היה מפחיד", כתב גולש בשם יניב. יעקב סיפר: "המיטה רעדה במשך 10-15 שניות".
1 צפייה בגלריה
רעידת רעש אדמה סמוך ל אילת
רעידת רעש אדמה סמוך ל אילת
מוקד הרעש. 19 ק"מ מאילת
(צילום: emsc-csem)
גם בתחילת החודש תושבים רבים בישראל חשו ברעידת אדמה, שהתרחשה אז בין טורקיה לקפריסין, מדרום לאנטליה. עוצמתה הייתה 5.3. פרופ' אמוץ עגנון, גיאולוג וגיאופיזיקאי מהאוניברסיטה העברית, אמר בריאיון לאולפן ynet כי אותו רעש אדמה ליד אנטליה היווה "תזכורת שימושית לכך שאנחנו צריכים להיות מודאגים".
לדברי פרופ' עגנון, "בדרך כלל אנחנו לא חושבים על הבעיה הזאת שאנחנו חיים איתה, והנה זה מזכיר לנו. זאת בעיה שנמצאת מתחת לפני השטח והיא לא רק עלולה להתפרץ, היא תתפרץ יום אחד. אני לא יכול להגיד לכם שזה יקרה השנה או בשנה הבאה או בעוד 10 שנים. אם יהיה לנו מזל, אז אולי זה רק הילדים שלנו יסבלו מזה, אבל זה בהחלט יכול לקרות בכל רגע".

ישראל שוכנת באזור הבקע הסורי-אפריקני, מערכת מסועפת של בקעים ותוואים גיאולוגיים אחרים, שאורכה כ-6,000 ק"מ. הבקע משתרע למן מרגלות הרי אמנוס בטורקיה ועד אזור הימות הגדולות שבמזרח אפריקה. חלקו הצפוני, באסיה, משתרע ממזרח להרי אנצאריה, בבקעת הלבנון ובשקע הירדן, למן עמק החולה ועד מפרץ אילת (חלק שהוא ברובו מתחת לפני הים), והמשכו בים סוף. מספר אזורים לאורכו של הבקע הסורי-אפריקני מועדים לרעשי אדמה חזקים, בהם גם ישראל - עם ממוצע של רעש אדמה גדול בכל 150-100 שנה.