2 צפייה בגלריה
חוף קרית ים בחול המועד סוכות
חוף קרית ים בחול המועד סוכות
חוף קרית ים בחול המועד סוכות
(Фото из частной коллекции)
עונת הרחצה תש"ף - 2020 הייתה קצרה מאוד בגלל משבר הקורונה שעיכב את פתיחתה, והביא גם לסיומה ארבעה שבועות לפני המועד, אבל למרות זאת אירעו במהלכה 32 מקרים של טביעה למוות. כך עולה מנתוני משרד הפנים שפורסמו הערב (רביעי). מדובר במספר הטביעות הגבוה ביותר מאז 2016, אז נרשם מספר שיא של 43 טביעות שהסתיימו במוות.
רוב מקרי הטביעה העונה אירעו בחופים שאינם מוכרזים ובחופים שבהם הרחצה אסורה. חלקם אירעו גם בחופים מוכרזים, אך מחוץ לשעות פעילות המצילים, בעת רחצה לילית ורחצה שלא בעונת הרחצה.
91% מהטביעות הקטלניות ב-2020 התרחשו בחופי הים התיכון ו-9% בחופי הכינרת. בים המלח ובים האדום לא התרחשו טביעות שהסתיימו במוות.
עוד עולה מהנתונים כי 12.5% מהטובעים למוות היו ילדים ובני נוער עד גיל 18. רוב הטובעים למוות - 87.5% - היו גברים. כמו כן, 19 בני אדם, שהם כ-60% ממספר הטובעים, טבעו בחופי הים בשעות החשיכה.
2 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
"החופים התנהלו בהתאם להנחיות ופעלו לפי מתווה התו הסגול". דרעי
(צילום: אבי מועלם)


בעונת הרחצה בשנת 2019 טבעו למוות 27 בני אדם. שנה לפני כן, ב-2018, עמד מספר הטביעות שהסתיימו במוות על 29 בני אדם. ב-2017 טבעו למוות 30 בני אדם וב-2016, כאמור, מספר הטביעות שהסתיימו במוות היה בשיאו ועמד על 43.
עונת הרחצה הנוכחית נפתחה ב-20 במאי, באיחור של כחודש וחצי בעקבות הסגר הראשון, ותסתיים רשמית בסוף השבוע הקרוב, 17 באוקטובר - על אף שבפועל היא הסתיימה עם תחילת הסגר השני. במהלך עונת הרחצה 2020 פעלו בחופים בסך הכל 157 תחנות הצלה.
שר הפנים אריה דרעי ציין כי "חופי ישראל הינם משאב ציבורי ובעונת הרחצה הנוכחית היוו מקום בילוי עיקרי לנוכח איסור היציאות לחו"ל בשל משבר הקורונה. החופים התנהלו בהתאם להנחיות ופעלו על פי מתווה התו הסגול לשמירת בטיחותם ובריאותם של הרוחצים. כולי תקווה שבעונה הבאה אזרחי ישראל ישובו לרחוץ בים, והפעם ללא מגבלות".