לצד המפלגות המוכרות ואלה שלא מוותרות על החלום, שבע מפלגות חדשות הגישו לראשונה רשימת מועמדים בבחירות לכנסת. מהעצמאים שנלחמים על הפרנסה, דרך מפלגה חדשה במגזר הערבי ועד לרופא שפרסם ידיעות כזב על הקורונה ואיבד את רישיונו. אלה המפלגות שמתמודדות לראשונה בבחירות.
כל העדכונים על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
8 צפייה בגלריה
בחירות 2019
בחירות 2019
(צילום: ערן גרנות)

אנחנו

מפלגת אנחנו מבטיחה לטפל במגוון נושאים חברתיים. אבל נושא הדגל של המפלגה הוא תיקון שיטת הבחירות בישראל. לדבריהם, ישראל נמצאת במצב של חוסר משילות, ואם לא נעשה תיקונים בשיטה המצב רק יילך ויחריף.
8 צפייה בגלריה
מוש חוג'ה
מוש חוג'ה
מוש חוג'ה
(צילום: דליה חוג'ה)
החמישייה הפותחת: מוש חוג'ה, משה ברק, עומר אלוני, אילן דרור ומשה חיקה.
דבר היו"ר: "כעו"ד ומשפטן חיברתי תוכנית לתיקון השיטה בישראל, ואנחנו היחידים שבאים עם פתרון מוכן לבעיה הכי קשה של הדמוקרטיה הישראלית. הגענו למסקנה שכל הפוליטיקאים הקיימים, ללא יוצא מהכלל, לא עשו כלום לתיקון השיטה, והם גם לא יעשו. חייב לבוא כוח מבחוץ כדי להביא שינוי, וכאן אנחנו נכנסים לתמונה".

עולם חדש

המפלגה החדשה הודיעה שתפעל למען כל השכבות החלשות בישראל, בהן אזרחים ותיקים, עצמאים ועולים חדשים. במפלגה מבטיחים להיאבק להכפלת קצבת האזרח הוותיק, ומוכנים לשבת בכל ממשלה ותחת כל ראש ממשלה.
8 צפייה בגלריה
יורם אדרי
יורם אדרי
יורם אדרי
החמישייה הפותחת: יורם אדרי, יעיש יאיר פרץ, ולרי פנחסוב, מיכאל מורדיסון ויום טוב בביי.
דבר היו"ר: "יש לנו תוכנית לטווח הארוך שכוללת בתוכה את כל התחומים החשובים בחברה הישראלית. להערכתנו אנחנו הולכים לזכות בשבעה-שמונה מנדטים. אנחנו נקבע מי יהיה ראש הממשלה הבא, ואנחנו נמנע בחירות נוספות, כי אנחנו לא פוסלים אף אחד".

רפא – רק בריאות

מפלגת "רפא רק בריאות" מציעה להקים משרד בריאות חדש – "משרד מאפשר ולא כופה". בראש המפלגה עומד ד"ר אריה אבני, שמשרד הבריאות החליט לשלול לצמיתות את רישיון הרופא שלו לאחר שבין היתר הפיץ ידיעות כזב על הקורונה ונגד החיסונים לנגיף.
אבני מתחייב לצמצם את תקציב משרד הבריאות בתוך ארבע שנים. לשיטתו, בסיוע הרפואה המונעת תושבי ישראל יזדקקו לפחות שירותי בריאות על חשבון קופת המדינה.
החמישייה הפותחת: אריה אבני, שמואל לויט, אמנון לבב, חג ידידיה ושירלי בובליל.
דבר היו"ר: "אין ספק שהפעילות תשנה את מפת החולי ואת העומס על מערכת הרפואה, בתי החולים והמרפאות".

דמוקרטית – חירות, שוויון וערבות הדדית

מדובר במפלגה שצמחה בעקבות מחאת בלפור והגשרים, ורשימתה מורכבת מפעילים בולטים של המחאה. במפלגה מאמינים בין היתר בכך ששוויון הוא ערך עליון ודוגלים במדינה חופשית שבה לכל אדם יש את הזכות להאמין במה שהוא רוצה.
8 צפייה בגלריה
ברק כהן
ברק כהן
ברק כהן
(צילום: ינאי יחיאל)
החמישייה הפותחת: ברק כהן, חנאן אלסאנע, סדי בן שטרית, ורדה סעדה ואמה קארן מגן.
דבר היו"ר: "המפלגה הדמוקרטית קמה על רקע חוסר האמון הקיצוני במערכת הפוליטית ובמוסדות השלטון השונים. קמנו כדי לקבץ את האקטיביסטים מזירות המאבק השונות לחזית משותפת. המפלגה הדמוקרטית מבקשת הצטרפות של פעילים לכוח אזרחי הרתעתי עד לייסודה של דמוקרטיה אמיתית לכלל יושבות ויושבי הארץ".

המפץ החברתי – גמלאים

המפלגה החדשה סימנה לה כמטרה להביא את ממשלת ישראל לגלות מנהיגות עם ערכים, להיות ערבה לאזרחיה, ולאפשר לכלל אזרחי ישראל חיי רווחה טובים. חברי המפלגה הם עובדים סוציאליים חברתיים, מגשרים קהילתיים ופעילים חברתיים.
8 צפייה בגלריה
ציון והב
ציון והב
ציון והב
(צילום: עמי ארליך)
הרביעייה הפותחת: ציון והב, בצלאל לוי, נחמן מזעקי ויהודה דריימן.
דבר היו"ר: "תנועת המפץ החברתי תהיה הפה של האזרחים הוותיקים, ולא פחות חשוב תקדם צדק חברתי וקהילתי בכל תחומי החיים וממשל שפועל קודם כל למען האזרחים ולא למען עצמו. צדק חברתי הוא חלק בלתי נפרד מהאג'נדה של החיים שבחרנו לנו ונעשה כל שניתן על מנת שנוכל לזכות במציאות טובה וחברתית יותר לכולנו".

מען יחד לעידן חדש

מדובר במפלגה חדשה שפועלת לשילובם של האזרחים הערבים בחיים הפוליטיים. המפלגה שמה דגש על נושאים חברתיים-כלכליים ומצהירה שהיא מתכוונת לשבת בקואליציה הקרובה.
8 צפייה בגלריה
מוחמד דראושה
מוחמד דראושה
מוחמד דראושה
(צילום: אביהו שפירא, ירון ברנר)
החמישייה הפותחת: מוחמד דראושה, אימאן אלמלק גרה, עלי אלהוזיל, ג'יריס מטר וזידאן בדראן.
דבר היו"ר: "מען קמה כדי לטפח את האג'נדה החברתית-כלכלית של הציבור הערבי בישראל, ובעיקר בנושאי האלימות, הדיור, החינוך והתעסוקה. אנחנו משוכנעים שנעבור את אחוז החסימה בגלל העבודה הסיזיפית בשטח. אנחנו שונים מהמשותפת בכך שמלכתחילה אנחנו מכריזים על נכונות להיכנס לקואליציה, אבל שונים מרע"מ בכך שאנחנו לא נהיה בכיס הקטן של נתניהו".

עצמנו עצמאים וליברלים

המפלגה הוקמה בעקבות המחאה הכלכלית שפרצה בתקופת הקורונה וההבנה של העצמאים שהם לטענתם "מקופחים סדרתיים מאז קום המדינה".
8 צפייה בגלריה
דותן סופר
דותן סופר
דותן סופר
החמישייה הפותחת: דותן סופר, גלעד אלפר, טמיר טרטמן, חגי ברקוביץ וניר יופטרו.
דבר היו"ר: "מפלגת עצמאים בכנסת היא הכרח מתבקש המציאות, ו'עצמנו עצמאים וליברלים' תפעל עבור העצמאים במישורים רבים שרק מפלגה שמורכבת מעצמאים ומחויבת להם תוכל להחיל הלכה למעשה בכל ממשלה שתקום. הפעם, לראשונה, קולות העצמאים נחשבים ולא ייזרקו לפח אלא יביאו לשיפור באיכות חיינו".