1 צפייה בגלריה
אורית פרקש הכהן
אורית פרקש הכהן
השרה אורית פרקש-הכהן
(צילום: יריב כץ)
לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר, ועל רקע התקררות היחסים בין ישראל למפלגה הדמוקרטית, השרה לנושאים אסטרטגיים אורית פרקש-הכהן מקיימת בשבועות האחרונים שיחות עם חברי קונגרס וסנאט מהמפלגה, וגם סיכמה על סדרת מפגשים בין חברי המפלגה לשרים וחברי כנסת, לטובת חיזוק הקשרים בין הכנסת והממשלה למפלגה הדמוקרטית.
בין השאר, שוחחה השרה עם בכירת הקונגרס מטעם המפלגה הדמוקרטית דבי וסרמן שולץ על כך שיש לחזק את הקשר בין המנהיגות הדמוקרטית בארצות הברית ובין המנהיגות הישראלית. השרה הדגישה במפגשים כי "יש למפלגה הדמוקרטית אוזן קשבת בממשלת ישראל ושיש חשיבות רבה לשימור הקשר עם שתי המפלגות בכל הנוגע ליחסי ארה"ב-ישראל".

עוד אמרה: "הקשרים עם המפלגה הדמוקרטית חשובים ואסטרטגיים למדינת ישראל וליהודים בארה"ב. נדאג לחזק את הקשר עם חברי הקונגרס החדשים שלא עבדו עם ישראל".
בחודש שעבר היא שוחחה גם עם חבר הקונגרס טד דויטש, שהסכים גם הוא על הצורך לפעול לחיזוק הקשרים בין חברי קונגרס דמוקרטים לבין חברי כנסת ושרים בישראל.
במקביל, בחזית המפלגה הרפובליקנית, התייחסה בסוף השבוע האחרון בתדרוך היומי לכתבים דוברת הבית הלבן קיילי מקנאני לסירוב של חברת טוויטר להיענות לדרישת השרה פרקש-הכהן להסיר את הציוץ של המנהיג הרוחני של איראן חמינאי, שקורא להשמדת ישראל.
מקנאני אמרה שהדבר מזעזע, ומצביע על ההטיה העיוורת של טוויטר נגד הנשיא טראמפ. בשבוע שעבר נחשפה בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת העובדה שטוויטר צנזרה ציוצים של טראמפ אך מסרבת לצנזר ציוצים של חמינאי שקורא להשמדת ישראל ומכנה אותה גידול סרטני. הדיון זכה לחשיפה תקשורתית בכל העולם.
פרקש-הכהן, שכבר במאי פנתה למנכ"ל טוויטר בבקשה להשעות את החשבון של חמינאי, ביקשה ממנו גם לקבל נתונים על אופן הניטור ברשת והאכיפה. "התודעה מתקבעת במדיה החברתית. לצערנו פלטפורמות הרשת הפכו לגן עדן לאלימות בלי פיקוח ברור", אמרה השרה. "אנחנו מקיימים מהלכים של שיח מול הרשתות החברתיות ומהדהדים את המאבק. הדרישה שלנו היא לקבוע כללים ברורים, לאכוף אותם ולהיות שקופים סביב הדיווח עליהם".