ניו זילנד ציינה היום (א') 100 ימים ללא מקרי הדבקה מקומיים בנגיף הקורונה, אך הזהירה מפני שאננות, אחרי שמדינות כמו וייטנאם ואוסטרליה שהשתלטו על המגפה נאבקות כעת בהתפרצויות מחודשות.
3 צפייה בגלריה
ניו זילנד ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן מכריזה הסרת סגר נגיף קורונה
ניו זילנד ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן מכריזה הסרת סגר נגיף קורונה
"בחירות קוביד". ארדרן
(צילום: AP)
המאבק המוצלח של ניו זילנד בקורונה הפך את מדינת האי באוקיינוס השקט, שבה חיים חמישה מיליון תושבים, לאחד המקומות הבטוחים ביותר בעולם כרגע. התושבים כבר חזרו לשגרה, אך הרשויות מודאגות בעקבות אנשים שמסרבים להיבדק, לא משתמשים באפליקציות המעקב הממשלתיות ואף מתעלמים מכללי היגיינה בסיסיים.
מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר אשלי בלומפילד, אמר כי "100 ימים ללא מקרי הדבקה בקהילה הם אבן דרך משמעותית. עם זאת, כידוע לכולנו, איננו יכולים להרשות לעצמנו להיות שאננים".
בלומפילד הוסיף כי "ראינו מעבר לים כמה מהר הנגיף יכול להתפרץ מחדש ולהתפשט במקומות שבהם היה בעבר בשליטה. עלינו להיות מוכנים למגר במהירות את כל המקרים העתידיים בניו זילנד".
מפרוץ המגפה התגלו בניו זילנד 1,219 נדבקים בקורונה. מספר המקרים הפעילים עומד על 23, כולם שוהים במתקני בידוד.
אוסטרליה השכנה הטילה סגר של שישה שבועות על מלבורן, העיר השנייה בגודלה במדינה, בעקבות גידול במקרים. העלייה בתחלואה בעיר נבעה ברובה בשל אי הקפדה על ההנחיות. בווייטנאם, שעברה שלושה חודשים ללא הדבקה מקומית, מתמודדות כעת הרשויות עם התפרצות קורונה בדה נאנג, העיר החמישית בגודלה במדינה.
3 צפייה בגלריה
מלבורן אוסטרליה בצל מגפת ה קורונה
מלבורן אוסטרליה בצל מגפת ה קורונה
סגר הוטל לשישה שבועות. מלבורן
(צילום: EPA)
מייקל בייקר, פרופ' לבריאות הציבור באוניברסיטת אוטגו, הסביר כי "עבור מדינות כמו אוסטרליה וניו זילנד, מקורן של התפרצויות כאלה עשוי להיות ממתקני בידוד והסגר, בגלל המספר הגדול של האנשים שהוחזקו שם והשינויים הרבים בצוות המעורב בטיפול בהם".
בניו זילנד היו מקרים שבהם אזרחים התחמקו מבידוד וכמה בעיות אבטחה אחרות. בשבוע האחרון האיצה המדינה את הבדיקות במתקני הבידוד ובמרפאות, והחלה לעבוד על טכנולוגיה למעקב אחר אנשים באמצעות בלוטות'.
ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן, שרוצה להיבחר לכהונה נוספת, השיקה אתמול את קמפיין הבחירות שלה שאותו תיארה כ"בחירות קוביד". ראש הממשלה בת ה-39 זכתה לשבחים ברחבי העולם על האופן שבו הנהיגה את ניו זילנד בימי המגפה. בחודשים האחרונים חל גידול בפופולריות שלה ולפי הסקרים יש לה סיכוי גבוה לזכות בבחירות בחודש הבא. התפרצות מחודשת במדינה תשמש את האופוזיציה נגדה.