ברקע ההפגנות הגדולות הערב (שבת) בכל רחבי הארץ ובמענה לביקורת שהפנה כלפיו המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו בריאיון לכלכליסט על כך שהנחה את מפקד מחוז ירושלים "לאתגר את בג"ץ" ולהרחיק את ההפגנות מרחוב בלפור בירושלים, כתב השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כי "הוא אינו מבקש משטרה פוליטית אלא יחס שווה לכל קבוצות האוכלוסייה".
1 צפייה בגלריה
חצי חצי אמיר אוחנה יוחנן דנינו
חצי חצי אמיר אוחנה יוחנן דנינו
חצי חצי אמיר אוחנה יוחנן דנינו
(צילום: הרצל יוסף , משי בן עמי)
"נחצה פה קו אדום", אמר דנינו בריאיון. "אם השר אוחנה רוצה לאתגר את בג"ץ, שיגיש בג"ץ ויאתגר אותו. אבל מה פתאום לשלוח את השוטרים לאתגר את בג"ץ? למשטרה לא רק שאסור לה 'לאתגר' את הפסיקה, אלא שהיא חייבת לפעול על פי ההנחיות".
דנינו הוסיף: "במחאה החברתית של 2011 כיהנתי כמפכ"ל וסגרנו את העיר במשך חודשים, ולא רק ברוטשילד. מה, לא נאפשר מחאות בגלל שכנים? היו שם עשרות אלפי מפגינים, והיו גם תופעות לא קלות של אלימות בתוך ההפגנות, ובכל זאת מעולם לא השתמשנו במכת"זית נגד מפגינים. טיפלנו נקודתית במי שהפר את הסדר וזהו".
אוחנה השיב כאמור וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "המפכ"ל לשעבר מספר רק חלק מהתמונה. אכן, במחאה החברתית של 2011 המשטרה אפשרה לסגור את תל אביב לחודשיים ולא הפעילה אף פעם מכת"זית. לעומת זאת, במחאת יוצאי אתיופיה במאי 2015, בעוד דנינו מכהן כמפכ"ל, עשו שימוש לא רק במכת"זיות, בסוסים ובפרשים, אלא גם בעשרות רימוני הלם שהושלכו לעבר המפגינים".
"אינני מבקש משטרה פוליטית", כתב אוחנה, "להיפך: רק יחס משטרתי שווה לכל קבוצות האוכלוסייה יבטיח משטרה שאיננה פוליטית. מעולם לא ביקשתי מהמשטרה להפעיל או לא להפעיל בהפגנה רימוני הלם, אלות או מכת"זיות – נגד אף אדם ואף קבוצה. אינני עוסק ב'איך'. זהו שיקול מבצעי של המשטרה. אני עוסק ב'מה': איזון נכון בין חופש ההפגנה והמחאה, לבין חופש התנועה והסדר הציבורי, תוך יחס שוויוני לכל האוכלוסיות: ימין, שמאל, יוצאי אתיופיה, חרדים, ערבים, מתנחלים או בקיצור – כולם".