4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
הסנגורים יקבלו חומרים בהיקף נרחב. נתניהו בבית המשפט
(צילום: אורן בן חקון)
השופטים שדנים בתיק 4000 הורו לפרקליטות להעביר לצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו חומרי חקירה נוספים שלא נחשפו בפניהם, וציינו כי המצב הנוכחי "טעון תיקון". בכך קיבלו השופטים חלק גדול מבקשתם של סנגורי נתניהו ובני הזוג אלוביץ', שביקשו לקבל את כל החומרים ממכשירו של ישועה וממכשיריהם של עדים אחרים.
4 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
ישועה בבית המשפט
(צילום: שלו שלום, TPS)
4 צפייה בגלריה
ליאת בן ארי בבית המשפט
ליאת בן ארי בבית המשפט
התובעת בן ארי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
סנגוריו של ראש הממשלה דרשו לראות את כל חילופי ההודעות של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה עם גורמים פוליטיים, דוברים, אנשי עסקים, גורמי פרסום, גורמי תקשורת וגורמים מרשויות אכיפה בכל הנוגע לסיקור באתר, אך התביעה התנגדה לכך וטענה שמדובר בבקשה לא מידתית שפוגעת בזכויותיו של ישועה לפרטיות ועלולה לפגוע בפרטיותם של אנשים אחרים.
בסופו של דבר הפרקליטות הסכימה לבקשה, אך התנתה זאת בכך שהחיפוש ייערך על-ידי החוקרים ובהתאם למילות חיפוש ספציפיות. עם זאת, בית המשפט קיבל את בקשת הסנגורים - שביקשו שהתביעה היא זו שתעבור על החומרים, ולא גורמי החקירה. "על מנת לוודא כי כל החומר הרלוונטי אכן יאותר ויימסר להגנה, החלטנו להורות כי גורמי הפרקליטות האחראים כיום לניהול התיק הם שיעברו על אותם חומרים שהם התכתבויות ושיחות של העד עם גורמים פוליטיים, דוברים, אנשי עסקים, גורמי פרסום, גורמי תקשורת וגורמים מרשויות האכיפה - על מנת לאתר את החומרים שנוגעים למעורבות העד בסיקור, בתוכן ובעריכה באתר וואלה", פסקו השופטים.
"נקודת המוצא העובדתית לדיון היא כי במהלך חקירתו של מר ישועה עלה כי במכשיר הטלפון של העד מצויות התכתבויות הרלוונטיות לעניין, אשר לא נמסרו להגנה כחומר חקירה", אמרו השופטים. "אין מחלוקת כי מצב דברים זה טעון תיקון בכל ההקדם והשאלה המתבקשת היא כיצד יש לעשות כן. אנו ערים לכך שמדובר בכמויות גדולות של חומר, ושבהוראה זו טמונה הכבדה לא מבוטלת על הפרקליטות, בוודאי במהלך ניהולו של הליך מורכב ורחב היקף", כתבו השופטים. "ברם, נוכח מצב הדברים איננו רואים מנוס ממתן הוראה זו".
4 צפייה בגלריה
עו"ד בעז בן צור
עו"ד בעז בן צור
טען לסיקור מוטה נגד נתניהו בוואלה. עו"ד בן צור
(צילום: יואב דודקוביץ)
בנוסף לכל אלה, ההגנה תקבל גם את רשימת אנשי הקשר מהנייד של מנכ"ל וואלה לשעבר - לאחר שהפרקליטות וישועה עצמו ינפו ממנה גורמים שמסירתם תפגע בפרטיותו, כמו חברים שאינם קשורים לתיק ורופאים. עם זאת, השופטים דחו את בקשת ההגנה לקבל לידיה את כל המצוי במכשירו הסלולרי של ישועה ושל עדים אחרים. השופטים אמרו כי אין תשתית שמצדיקה העברת כל הפרטים ממכשיריהם של עדים אחרים.
מהפרקליטות נמסר כי "ההחלטה התקבלה במשרדינו, ואנחנו לומדים אותה".
החיפוש במכשירו הסלולרי של ישועה, שעליו הורה בית המשפט, הוא בהיקף גדול במיוחד - וייתכן שההגנה תבקש זמן נוסף כדי ללמוד את החומר, לעבור עליו ולתחקר את ישועה לגביו. הדבר עלול להאריך את החקירה הנגד של ישועה, שכבר הייתה לקראת הישורת האחרונה. מנכ"ל וואלה לשעבר, שנחשב לעד תביעה מרכזי, העיד כבר 23 פעמים מתחילת המשפט.
בתוך כך, גם היום נמשכה עדותו של ישועה בבית המשפט המחוזי בירושלים. ביום ה-23 לעדותו של ישועה המשיך סנגורו של נתניהו, עורך הדין בועז בן צור, להציג שורת פרסומים מאתר וואלה ב-2015 וניסה להציג מגמה שהאתר דווקא היה עוין כלפי נתניהו. בן צור הציג כמה כתבות שעלו וביקרו את ראש הממשלה, וטען שעלו במקומות מרכזיים באתר. גם היום עלו בעדות שמות מוכרים, ובהם אב בית ראש הממשלה לשעבר מני נפתלי, יועצו לשעבר של נתניהו ניר חפץ ואיש הטלוויזיה מושיק גלאמין.
מבין השמות, שמו של נפתלי בלט במיוחד - ועו"ד בן צור הציג כמה כתבות שלטענתו היו שליליות לגבי נתניהו וחיוביות כלפי נפתלי. ישועה טען כי "היה לחץ בעניין מני נפתלי, והתערבות גדולה של שאול ואיריס בלשנות או להוריד אייטמים. זה היה נושא חשוב. אני זוכר שמני נפתלי היה אישיו".