צוותי ההגנה של הנאשמים בתיק 4000 (וואלה-בזק) – ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושאול ואיריס אלוביץ', הגישו הבוקר (רביעי) בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שיורה לפרקליטות למסור את סדר העדים שיעידו בשלב ההוכחות. לטענתם, הפרקליטות העבירה פרטי ארבע קבוצות עדים, אך פירטה את הסדר רק עבור הקבוצה השנייה.
אתמול הגיש צוות התביעה בתיקים לבאי כוח הנאשמים את סדר העדים שבכוונתו להציג במסגרת האישום הראשון, הוא תיק 4000. הצוות גם הודיע מהם המסמכים שבדעתו להציג לכל עד במהלך עדותו.
סנגוריו של נתניהו, בעז בן צור ועמית חדד, הזכירו כי למרות שהפרקליטות הודיעה שעדי המדינה יעידו בשלב הראשון של המשפט, עדותו של שלמה פילבר נקבעה לקבוצה השנייה. עורכי דינו של אלוביץ', ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר, מחו על הודעת הפרקליטות כי הרשימה נתונה לשינויים.
1 צפייה בגלריה
נתניהו באולם בית המשפט
נתניהו באולם בית המשפט
נתניהו באולם בית המשפט, בדיון הראשון
(צילום: עמית שאבי)
בבקשה טוענים הסניגורים כי הפרקליטות מבקשת לנהל את ההליך הפלילי תוך שמירת כוחותיה על פני הנאשמים: ״בדרך שבה מבקשת המאשימה לנהל את ההליך היא תוכל להפתיע את הנאשמים, עובר להעדת העדים, הן ביחס לסדר, והן ביחס למסמכים שיוצגו בחקירתם״.
פרקליטי אלוביץ׳ ביקשו לחייב את הפרקליטות להצהיר שמסמכים חדשים שתבקש להציג בבית המשפט ושלא הוזכרו בחקירות במשטרה יהיו בודדים בלבד ורק כאלה שלא ידועים למאשימה עכשיו. ככל שלא תינתן הצהרה זו מבקשים הסנגורים שיינתן פרק זמן משמעותי בין חקירתם הראשית של העדים לבין חקירתם הנגדית באופן שיאפשר להגנה להתכונן לחקירתם באופן הולם.
רשימת העדים הראשונית בפרשת 4000 תתחיל בבכירי אתר החדשות וואלה בתקופת כתב האישום. המנכ"ל אילן ישועה יהיה העד הראשון, אחריו אנשי המערכת אבירם אלעד, מיכל קליין ועמית אשל.
בנוסף יעיד מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר. כזכור, ברגר פוטר על ידי נתניהו בשיחת טלפון באמצע שנת 2015, סמוך למינויו של נתניהו לשר התקשורת. מי שהחליף אותו אז היה שלמה פילבר.
הבקשה מצטרפת לגל בקשות מצוות ההגנה של אלוביץ'. לפני שלושה ביקשו לחשוף חומרי חקירה נוספים בתיק, בנוגע לעדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר, עניין מעמדו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, הניסיון לשבור את רוחו של שאול אלוביץ', ובניסיון לגרום לו להפליל את עצמו. כמו כן התקיים השבוע דיון בעתירת הזוג אלוביץ לבג"ץ, בדרישה לחקור את ההדלפות מהתיק, והשופטים המליצו לפרקליטות לפתוח בחקירה. הפרקליטות תגיש עד ליום שני את תגובתה.