נגיף הקורונה ממשיך לשבור שיאים במדינות אירופה, שנמצאת בעיצומו של הגל השני. משרד הבריאות הצרפתי הודיע הערב שביממה האחרונה אובחנו 52,010 נדבקים חדשים בנגיף. השיא היומי הקודם היה אתמול, אז דווח על 45,422 נדבקים. שיעור הבדיקות החיוביות גבוה במיוחד והיום הגיע ל-17% לעומת 16% אתמול ו-4.5% בתחילת ספטמבר.
מספרי המתים היומיים נמוכים לעומת הנתונים שנרשמו בשיאו של הגל הראשון בצרפת. ביממה האחרונה מתו 116 צרפתים מהנגיף. 137 חולי קורונה מתו אתמול. מתחילת ההתפרצות בצרפת מתו מהנגיף 34,761 בני אדם.
3 צפייה בגלריה
נשיא צרפת עמנואל מקרון עם מסכה ב ביקור ב בית חולים ליד פריז קורונה
נשיא צרפת עמנואל מקרון עם מסכה ב ביקור ב בית חולים ליד פריז קורונה
נשיא צרפת עמנואל מקרון בביקור בבית חולים
(צילום: AFP)
מספר הנדבקים בצרפת כבר חצה את המיליון, והערב עומד על 1,138,507 בני אדם. צרפת מקדימה את ספרד וארגנטינה, והיא המדינה עם מספר הנדבקים החמישי בגובהו בעולם. לפניה נמצאות ארה"ב, הודו, ברזיל ורוסיה.
בעקבות התפשטות הנגיף בצרפת מיום שישי הוטל עוצר לילי למשך שישה שבועות על כשני שלישים משטחה של המדינה, ול-46 מיליון צרפתים אסור לצאת מבתיהם אחרי 21:00 ועד 06:00. מקרון אמר שנגיף הקורונה "יישאר איתנו לפחות עד הקיץ הבא", ושמוקדם מדי לומר אם צרפת תטיל סגר שני ברחבי המדינה.
3 צפייה בגלריה
קורונה צרפת עוצר לילי שטרסבורג
קורונה צרפת עוצר לילי שטרסבורג
עוצר לילי בצרפת. רחובות שטרסבורג ריקים
(צילום: AP)
בצהריים הכריז ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס על מצב חירום בארצו, שכמו צרפת מתמודדת עם הגל השני של הקורונה. "אנחנו חיים במצב קיצוני, זה המצב הקשה ביותר בחצי המאה האחרונה", אמר סנצ'ס אחרי ישיבת קבינט. במסגרת מצב החירום כל האזורים בספרד - חוץ מהאיים הקנריים - יידרשו להטיל עוצר לילי מ-23:00 עד 06:00.
סנצ'ס אמר שהמנהיגים האזוריים רשאים להאריך את שעות העוצר, לסגור את הגבולות האזוריים לנסיעות ולאסור על התקהלויות של יותר משישה אנשים. "המציאות היא שאירופה וספרד שקועות בגל השני של המגפה", הדגיש.
כמו בצרפת גם בסוף השבוע הגיע מספר הנדבקים בספרד ליותר ממיליון. קרוב ל-35,000 מתו מהקורונה מתחילת ההתפרצות בספרד, וביום שישי דיווחה המדינה על קרוב ל-20,000 נדבקים חדשים ועל 231 מתים.
3 צפייה בגלריה
נגיף קורונה סגר עוצר צרפת מונפליה
נגיף קורונה סגר עוצר צרפת מונפליה
העוצר הלילי במונפליה
(צילום: AFP)
באיטליה ראש הממשלה ג'וזפה קונטה החריף היום את הגבלות הקורונה ברחבי המדינה, אחרי שיא במספר הנדבקים החדשים (קרוב ל-20,000 ביום). החלטת הממשלה התקבלה למרות מחאות של מנהיגים אזוריים, ומהומות ברחובות באזורים שבהם הוטל עוצר לילי - בהם הבירה רומא.
החל ממחר ועד 24 בנובמבר תסגור איטליה את בתי הקולנוע, התיאטראות, חדרי הכושר ובריכות השחייה שלה. המסעדות ובתי הקפה ייסגרו מדי יום ב-18:00. קונטה אמר שהצעדים החדשים נועדו להגן על הציבור – וגם על הכלכלה. "אנחנו הולכים קצת לסבול החודש", אמר קונטה והוסיף: "נחרוק שיניים בגלל ההגבלות האלה, ובדצמבר נוכל לנשום שוב".