זיאד מסארווה, תושב טייבה שהשתתף בהפגנה מול מעון ראש הממשלה ביום שבת האחרון, קיבל למחרת טלפון מבהיל מאישה שהזדהתה בפניו כשוטרת וביקשה ממנו להגיע באותו יום לתחנת המשטרה בירושלים, בטענה שזרק אבנים במהלך ההפגנה.
הוא מצידו פנה לתחנת המשטרה בעירו ועודכן כי הוא כלל לא דרוש לחקירה. בהמשך ביקש להתלונן נגד אותה אישה שהתקשרה אליו, אך במשטרה הבהירו לו שלא נעברה אף עבירה - ועל כן התיק נגנז. האזינו להקלטת השיחה שבפתח הכתבה.
2 צפייה בגלריה
זיאד מסארווה משמאל
זיאד מסארווה משמאל
"הזדעזעתי". מסארווה בהפגנה (משמאל)
בשיחה, נשמעת המתקשרת אומרת למסארווה: "אנחנו רוצים שתגיע לתחנת המשטרה בירושלים עוד היום". הוא השיב לה כי הוא לא יכול, והיא ציינה בפניו: "אני שולחת לך ניידת לבית". מסארווה ביקש לוודא עימה במה מדובר, והיא השיבה לו כי "זה בקשר להפגנה שהיית בה אתמול. הפגנת וזרקת אבנים. הכול מצולם".
מסארווה תהה בפניה: "אני זורק אבנים? אני לא זרקתי אבנים", אולם היא השיבה לו: "אנחנו בדרך לשלוח אליך ניידת לבית. תהיה בבית, בסדר? אני שולחת, עוד כמה דקות יהיו אצלך". מסארווה חזר על כך שאינו נמצא בבית, והמתקשרת איימה: "אז המשטרה תאתר אותך דרך הטלפון. זה המספר שלך?". בהמשך נשמע מסארווה אומר: "כן, זה המספר שלי. אני לא זרקתי ואין לי מה לפחד".
בשיחה עם ynet אמר מסארווה, שתמונתו הועלתה לעמוד הפייסבוק של ynet, כי "ב-12 בספטמבר השתתפתי בהפגנה ברחוב בלפור בירושלים יחד עם קבוצת פעילים מטייבה. במהלך שיחה עם כתב האתר הבעתי את דעתי הפוליטית. למחרת ההפגנה קיבלתי שיחת טלפון מבחורה שטוענת שהיא ממשטרת ירושלים והיא אמרה שעליי לפנות לתחנת המשטרה בטענה שזרקתי אבנים בהפגנה. זה דבר שהדהים וזעזע אותי".
לדבריו, "בעקבות השיחה, פניתי למשטרה והגשתי תלונה מאחר שככל הנראה מדובר במתחזה לשוטרת. במשטרה לא הסכימו לקבל את הקלטת השיחה. לא היה לי ברור מה הסיבה. אני אדם שוחר שלום ובאתי להפגנה כדי למחות בתקווה לשינוי. אין בכוונתי להפסיק להפגין".
2 צפייה בגלריה
עו"ד וג'די חאג' יחיא
עו"ד וג'די חאג' יחיא
עו"ד וג'די חאג'-יחיא
עו"ד וג'די חאג'-יחיא, שמייצג את מסארווה, מסר: "מרשי הגיע להפגנה על מנת לממש זכות דמוקרטית בסיסית. כל הניסיונות להפעיל לחץ על מרשי כגון שיחת הטלפון שקיבל מאותה בחורה שמתחזה לשוטרת לא ימנעו ממרשי להמשיך ולהפגין. מרשי ינקוט בכל ההליכים המשפטיים שעומדים לרשותו נגד אותה בחורה מתחזה ונגד שולחיה".
מהמשטרה טרם נמסרה תגובה.