נער בן 16 נפצע היום (ג') באורח בינוני מדקירה בקטטה בתיכון ברמלה. צוות מד"א פינה את הפצוע לקבלת טיפול בבית חולים. המשטרה עצרה את החשוד בדקירה.
הדיווח על קטטה בין שני תלמידי תיכון ברנקו וייס ברמלה התקבל במוקדי מד"א והמשטרה מעט לאחר השעה 10:30. צוות מד"א שהוזעק למקום הבחין בפצוע שרוע על הקרקע לאחר שנדקר בגבו.
1 צפייה בגלריה
בית ספר ברנקו וייס בו נדקר בן 16
בית ספר ברנקו וייס בו נדקר בן 16
החשוד נעצר. בית הספר שבו נדקר הנער
(צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה)
אחת מריאותיו של הנער נפגעה, וממד"א נמסר כי הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים אסף הרופא במצב קשה ולא יציב. עם הגעתו, הוכנס לחדר ניתוח. מבית החולים נמסר כי מצבו התייצב ומוגדר בינוני.
מחקירה ראשונית עולה כי בין שני התלמידים התלהט ויכוח שעבר לפסים אלימים. כוחות משטרה גדולים מתחנת רמלה הגיעו לבית הספר ועצרו את התלמיד החשוד בדקירה. אביו של הנער שנדקר אמר כי "הבן שלי בסדר עכשיו, הוא מתקשר ומדבר איתנו. העיקר שהאירוע מאחורינו. לגבי מה שקרה בבית הספר - ניתן למשטרה לחקור".
חובש רפואת חירום במד"א דוד מעטוף שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לאחד הבניינים במתחם. הנער היה בהכרה וסבל מפציעה מדממת בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים תוך המשך טיפול".
ד"ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה באסף הרופא, אמר: "לחדר הטראומה של המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים אסף הרופא הגיע היום נער בן 16 שנמצא בשטח על ידי כוחות ההצלה של מד"א. הם ייצבו אותו ועשו פעולות מצילות חיים. כשהגיע לחדר המיון בוצעה בו פעולה פולשנית אשר ייצבה את מצבו והוא אושפז באחת המחלקות בבית החולים".

מעיריית רמלה נמסר כי "העירייה רואה את האירוע בחומרה רבה ולא תאפשר אירועי אלימות בכלל ובמוסדות החינוך בפרט. יובהר כי על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, לא ניתן לערוך חיפוש בגוף התלמיד ובחפציו בעת כניסה או שהיית תלמידים בבתי הספר".
מנכ"לית רשת בתי הספר ברנקו וייס, סיגל מורן, מסרה: "מדובר באירוע חריג וקשה מאוד. אנחנו עסוקים במתן כל המענה הדרוש לצוות בית הספר ולתלמידים על מנת לטפל באירוע".
שר החינוך יואב גלנט פרסם בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא הצטער לשמוע על המקרה. "אין מקום לאלימות מכל סוג בין בני נוער, ובוודאי לא במרחב בית הספר. אני מגנה את האירוע החריג והחמור והנחיתי את מנכ"ל המשרד לתחקר את האירוע ולתת את מלוא הסיוע לנער הפצוע ולחבריו בבית הספר".