השמאל לא נמחק - אלא התחזק: מרצ, שלפי הסקרים התנדנדה סביב אחוז החסימה בתקופה האחרונה, זכתה לפי מדגמי ערוצי הטלוויזיה לשישה עד שבעה מנדטים. אם תקבל 7 מנדטים, זה יהיה ההישג הטוב ביותר של מפלגת השמאל מאז 1999. אחרי פרסום המדגמים שוחח יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, והשניים קבעו לשוחח שוב. "נפעל למען עם ישראל", מסרו השניים.
1 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ מצביע בקלפי בתל אביב
ניצן הורוביץ מצביע בקלפי בתל אביב
הורוביץ בקלפי בתל אביב. "שביעות רצון מהתוצאות"
(צילום: אביגיל עוזי)
"השמאל חוזר. הקמפיין שלנו והדרך שלנו מבוססת על אידאולוגיה וערכים", אמר הורוביץ אחרי פרסום תוצאות המדגמים. "בבחירות האלה הוכח שהחלופה היחידה לימין המשיחי, המספח, המנצל זה השמאל, שמציב אלטרנטיבה לימין".
"נעשה כל מאמץ כדי שתקום כאן ממשלת שינוי ונוכל לשלוח הביתה את הנאשם מבלפור ואת שותפיו הגזענים, הכהניסטים וההומופובים", הוסיף יו"ר מרצ. "אני קורא לראשי מפלגות גוש השינוי לבוא בדברים כדי לקדם את הרעיון הזה ולהקים ממשלה של שינוי. התוצאות האלה נותנות לנו מידה רבה של שביעות רצון וסיפוק. אנחנו רואים שיש לנו קהל גדול שמאמין בנו ובדרך שלנו".
לפי המדגמים, פרט ליו"ר מרצ ניצן הורוביץ, ליושבת הראש הקודמת תמר זנדברג ולסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, ייכנסו לכנסת גם ג'ידא רינאווי זועבי, חבר הכנסת לשעבר עיסאווי פריג', חבר הכנסת לשעבר מוסי רז, מספר 6, וייתכן שגם חברת הכנסת לשעבר מיכל רוזין, מספר 7.
מרצ הוקמה ב-1992 כאיחוד סיעות רצ, מפ"ם ושינוי, ואז הייתה בשיאה – 12 מנדטים. במערכות הבחירות האחרונות התמודדה כחלק מהמחנה הדמוקרטי (בבחירות 2019 ב') ויחד עם העבודה וגשר (בבחירות 2020). למעשה, למפלגת השמאל רצ שהוקמה על ידי שולמית אלוני הייתה נציגות בכנסת כל העת מאז 1973, ואילו מפ"ם נכנסה לכל כנסות ישראל מאז הכנסת הראשונה ועד לאותו איחוד.