המשטרה ממליצה להכיר באסמעיל בסיס, נהג מונית מטירה שהותקף על ידי נוסעים, כנפגע פעולת איבה. כך עולה ממסמך של המשטרה שנשלח לפני שבועיים אל ועדת התביעות במשרד הביטחון. שני תושבי בני ברק הואשמו לפני כארבעה חודשים בתקיפת בסיס על רקע מוצאו.
3 צפייה בגלריה
אסמעיל בסיס נהג מונית תושב טירה אשר הותקף באזור רמת גן רקע גזעני גזענות
אסמעיל בסיס נהג מונית תושב טירה אשר הותקף באזור רמת גן רקע גזעני גזענות
"מקווה שהגזענות תיעלם". בסיס
האירוע התרחש ב-24 בינואר: הנאשמים, יחד עם אדם נוסף שזהותו לא ידועה, עלו למונית של בסיס בצומת הרחובות ז'בוטינסקי וארלוזורוב ברמת גן. אחד מהם התיישב ליד הנהג והשניים האחרים מאחור.
על פי כתב האישום, הנאשמים היו שתויים בעת האירוע. במהלך הנסיעה אמר אחד הנאשמים לנהג "אתה ערבי", וזה ביקש ממנו לכבד אותו ללא קשר למוצאו. אחד הנאשמים השיב לו "אתה בלי כבוד" והחל לדחוף אותו בכתפו.
3 צפייה בגלריה
אישור על הפגיעה בנהג המונית
אישור על הפגיעה בנהג המונית
אישור המשטרה על הפגיעה בבסיס
הנהג, נטען, ניסה לצלם את הנוסעים אך אחד מהם חטף ממנו את המכשיר והשליך אותו לרצפת המונית. בשלב זה, צוין בכתב האישום, החלו הנאשמים להכות אותו באגרופים עד שירד מהמונית והתרחק ממנה. כשראה את הנאשמים משליכים אבנים על המונית חזר בסיס, אולם הם השליכו אבנים גם לעברו ופגעו באפו. אחד מהם התקרב אליו והמשיך להכות אותו עד שברח מהמקום.
כעבור זמן מה הגיעה למקום משטרה שעצרה את הנוסעים. כתוצאה מהתקיפה סבל בסיס מפגיעות באף, בצוואר והגבלות בתנועה.
במסמך של המשטרה מצורפת תלונו של בסיס וממצאי החקירה. בסיכום צוין כי "נסיבות האירוע מעלות יסוד סביר להניח כי הפגיעה נגרמה כתוצאה מפעולת איבה נגד ישראל".
3 צפייה בגלריה
גדי גבריהו
גדי גבריהו
"לעודד כל נפגע בפעולה מסוג זה לבקש הכרה". גבריהו
בסיס אמר כי המלצת המשטרה היא "צעד מאוד חשוב. חשוב מאוד שכל מי שעובר מקרה גזעני ולאומני יאבק עד שיענישו את התוקפים. כולנו בני אדם וחובה שכל אחד יכבד את האחר. עד היום אני פגוע לאחר שראיתי את המוות מול עיניי". הוא הוסיף: "אני מקווה שתופעת הגזענות תיעלם".
גדי גבריהו, יו"ר ארגון "תג מאיר" שליווה את בסיס, אמר כי "ראוי וצודק להכיר בכל מי שנפגע בפעולה דומה כנפגע פעולה איבה, ויש לעודד כל נפגע בפעולה מסוג זה לבקש הכרה".
אחרי התקיפה סיפר בסיס ל-ynet שמאז האירוע הוא לא שב לעבוד באזור: "עברתי למקום אחר כי אני עדיין מרגיש סכנה מהגזענים". הוא הוסיף כי "מרגע שהם עלו למונית הם התחילו לשאול שאלות מוזרות והרגשתי שהם מתכוונים לפגוע בי. הם תקפו אותי רק בגלל שאני ערבי".