3 צפייה בגלריה
הראל מדלעי
הראל מדלעי
הראל מדלעי
הראל חיים מדלעי, הילד שטבע בשבוע שעבר בבריכה ציבורית בבת ים, הלך הלילה לעולמו לאחר שבמשך ימים נאבקו על חייו בבית החולים וולפסון בחולון. מדלעי, בן 5, פונה לבית החולים במצב אנוש לאחר שנמשה מהבריכה ועבר פעולות החייאה ממושכות. הלווייתו תתקיים היום (ד') בשעה 18:00 בבית העלמין פרדס החיים בכפר סבא.
החובשים יוסף ששון ומעוז ויברמן ממד"א סיפרו לאחר הטביעה כי המבלים בבריכה הובילו אותם אל הראל, ששכב מחוסר הכרה על שפת הבריכה, תוך שבוצעו בו פעולות החייאה בהדרכת מוקד מד"א. "מיד המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".
3 צפייה בגלריה
ילד בן 6 טבע בבריכה ציבורית בבת ים
ילד בן 6 טבע בבריכה ציבורית בבת ים
הבריכה שבה טבע הראל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
שירה ולירון מדלעי
שירה ולירון מדלעי
ההורים שירה ולירון מדלעי
(צילום: עמית קרקו)
הוריו, שירה ולירון, אמרו בשבוע שעבר ל-ynet כי "אין פה אשמים, אין את מי להאשים. כמו שזה קרה זה יכול היה לקרות בבילוי משותף וגם לי. מה שחשוב לזכור שאסור להגיד 'לי זה לא יקרה'. אנחנו בפתיחתה של עונת הרחצה, הורים צריכים להיות ערניים ולהשגיח על הילדים שלהם, לשים 20 עיניים ולא להוריד לשנייה, לא לזרוק אחריות אחד על השני. ערנות מצילה חיים, ערנות מונעת אסון".
במשטרה בודקים אם הבריכה שבה שהה הייתה סגורה לקהל הרחב בזמן הטביעה. שלושה אנשים עוכבו לחקירה אך שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים.
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת שנת 2021 טבעו למוות שמונה ילדים. בסך הכול, מאז שנת 2016, טבעו למוות 107 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה: "חשוב להבין שסביבת המים יכולה להיות מאוד מסוכנת לילדים ולכן חובה לקבוע בכל זמן הבילוי ליד מים מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה, בקשר עין וללא כל הסחת דעת. באחריות כולנו למנוע את הטביעה הבאה".