3 צפייה בגלריה
רומן זדורוב
רומן זדורוב
סנגורו רוצה שחרור מיידי, הפרקליטות תבחן את קיום המשפט החוזר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פרקליט המדינה עמית איסמן הקים באחרונה צוות של פרקליטים בכירים ממחוזות שונים, שלא עסקו בעבר בפרשת הרצח של הנערה תאיר ראדה, וביקש מהם ללמוד מחדש את התיק ולהכריע אם לקיים משפט חוזר בעניינו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח בת ה-13 ב-2006.
בית המשפט המחוזי בנצרת נענה היום (שני) לבקשת הפרקליטות לדחיית מועד הדיון שנקבע למחר, בבקשתו של רומן זדורוב להשתחרר ממעצר. השופט ערפאת טאהא אישר את הבקשה וקבע את הדיון ל-26 ביולי. סגן נשיא בית המשפט, השופט אשר קולה, נענה לבקשה נוספת של הפרקליטות להארכה עד 15 ביולי בהחלטה על קיום המשפט החוזר בעניינו של זדורוב, שהורשע ברצח ראדה.
3 צפייה בגלריה
 קצרין רצח תאיר ראדה
 קצרין רצח תאיר ראדה
תאיר ראדה
3 צפייה בגלריה
ירום הלוי עו"ד
ירום הלוי עו"ד
סנגורו של זדורוב נפגש עם פרקליט המדינה: "אין מקום לקיים משפט חוזר"
(צילום: חגי דקל)
אתמול נפגש סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, עם פרקליט המדינה איסמן וגורמים נוספים בפרקליטות המדינה, במהלכה הציג הסנגור נימוקים לשכנע כי אין מקום לקיים משפט חוזר, וכי יש לשחררו מיד. מהפרקליטות נמסר כי "כדי לאפשר את השלמת בחינת העניין, על כל היבטיו, וכן את טענותיו של עו"ד הלוי, התבקש ביהמ"ש לתת ארכה למסירת ההחלטה בדבר ניהול המשפט החוזר".
יש לציין כי הצוות החדש צריך ללמוד את כל החורים והחורים בתיק לאורך השנים, ולהמליץ לאיסמן אם אפשר לנהל את התיק ולקיים משפט חוזר או שכבר לא קיימת היתכנות שכזו. מדובר בכמה פרקליטים ממחוזות שונים. הם יעבדו מול מי שטיפלו בתיק עד כה, אבל אמורים להביא איתם הסתכלות חדשה וראש פתוח.
בחודש שעבר המשנה הפורש לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, הכריע באחת מהחלטותיו האחרונות על קיום המשפט החוזר. כחלק מההחלטה, המחוזי גם אמור להכריע אם לשחרר את זדורוב מהמאסר ובאילו תנאים, אך נכון לעכשיו הוא נשאר מאחורי סורג ובריח.
בדיון שנערך בתחילת החודש, בשאלת העדות המוקדמת של א"ק, הפרקליטות אמרה שאיסמן אמור לערוך דיון ולקבל החלטה בעניין עריכת המשפט החוזר, בתוך כשבועיים. אך כאמור איסמן ביקש הארכה מבית המשפט וקיבל. השופטים ציינו באותו מעמד, כי במידה ומשפט חוזר יתנהל, הוא ייערך בקצב מזורז של מספר דיונים בשבוע.