פרשת תאיר ראדה ממשיכה להסעיר את המדינה גם 15 שנים אחרי הרצח, ואף שרומן זדורוב נמצא אשם בשלוש ערכאות שונות - יש מי שעדיין טוענים לחפותו. ביום שבת ישודר הסרט "צל כבד" בכאן 11, שבו אולה קרבצ'נקו - א"ק, שנחשפה לאחרונה בריאיון ב"ידיעות אחרונות" - מדברת בפנים גלויות על הטענות שהיא זו שרצחה את הנערה. במאי הסרט, עידו הר, ועו"ד גלית שפיגל שייצגה בעבר את רומן זדורוב, התעמתו היום (חמישי) באולפן ynet.
1 צפייה בגלריה
תמונה של אולה קרבצ'נקו
תמונה של אולה קרבצ'נקו
אולה קרבצ'נקו
(צילום: גבריאל בהרליה)
לדבריו, "עולם בריאות הנפש הוא חלק מחיי. עבדתי בבית חולים פסיכיאטרי ובמקומות נוספים, וגם בעולם האישי שלי זה חלק מחיי. כשיצאה הסדרה 'צל של אמת' זעמתי, הרגשתי שמשהו לא טוב קורה פה. יצרתי קשר עם אולה. לפני הסדרה היא הייתה מפורקת ושבורה, היה קשה לה לתת אמון בכל עיתונאי שניסה להתקרב לזה. לפני שנה וחצי קיבלתי ממנה הודעה, כשהיא במצב משוקם יותר והרבה יותר טוב, ויצאתי למסע. נחשפתי לחומרים פסיכיאטריים שלה, דברים שהיו לה בטלפון ובמחשב".
הוא הדגיש: "הידיעה שאולה לא קשורה לרצח באה ממדינת ישראל, לא ממני. לגבי העניינים הפסיכיאטריים, אני חושב שכולם צריכים לעשות חשבון נפש מאוד עמוק על איך התקשורת טיפלה בזה. היו כל כך הרבה דברים פסיכיאטריים שלאנשים אין מושג. גם תכנים אלימים, שעולים מתוך מחלת נפש, לא באים סתם - הם באים מטראומות ומפוסט-טראומות מיניות מאוד קשות".
מנגד, עורכת הדין גלית שפיגל, שייצגה את רומן זדורוב, המשיכה לרמוז לאשמתה של אולה וטענה: "אתה אומר שמדינת ישראל שמה את החותמת. אתה מתכוון למשטרת ישראל, שהיא הבדיחה הכי גדולה. במדינה מתוקנת, כשמגישים בפני הפרקליטות או המשטרה ראיות נגד אדם, דבר ראשון צריך לחקור אותו באזהרה". עידו השיב כי אולה נחקרה, אך עו"ד שפיגל טענה: "יש לי את המסמכים של החקירה. זו חקירה שמתאימה לגניבת מסטיק מהסופרמרקט".
במאי הסרט הדגיש בשיחה כי הטענות נגד קרבצ'נקו הן "עלילת שווא שעושות עוול לא רק לאולה, אלא לציבור רחב של מתמודדי נפש". כשעו"ד שפיגל טענה לעברו "אתה עושה הכללה", הוא השיב: "תתביישי לך שאת אומרת דברים כאלה".