שיבושים בתנועת הרכבות, בבוקר הראשון של השבוע: בשל תקלת איתות סמוך לתחנת ראשון לציון משה דיין חלו הבוקר (יום א') שיבושים בתנועת הרכבות בקו הנגב המערבי וטבעת השרון.
2 צפייה בגלריה
רצף של תקלות הבוקר ברכבת ישראל
רצף של תקלות הבוקר ברכבת ישראל
עומסים ברכבות, הבוקר
(צילום: מעוז יינון, עמוד הפייסבוק בארכבת)
2 צפייה בגלריה
רצף של תקלות הבוקר ברכבת ישראל
רצף של תקלות הבוקר ברכבת ישראל
(צילום: מעוז יינון, עמוד הפייסבוק בארכבת)
התקלה תוקנה רק לאחר כשעה, ועד אז רכבות בקו זה שהגיעו מכיוון דרום (מבאר שבע) נאלצו לסיים את הנסיעה בתחנת משה דיין בראשון לציון, בעוד רכבות מכיוון צפון (מהרצליה) סיימו את הנסיעה בתחנת תל-אביב ההגנה.
במקביל, בעקבות תקלה טכנית ברכבת שיצאה מנהריה למודיעין, היא סיימה את נסיעתה בתחנת חדרה – ואז נפלטו מאות נוסעים אל הרציף והמתינו לרכבות חלופיות. התקלה יצרה עומס חריג ברציפים.
השיבושים הללו פגעו קשות בנוסעים. ברשתות החברתיות רבים הביעו תסכול מהתקלות הבוקר, ובעיקר מזו שהתרחשה בין ראשון לציון לתל אביב – שהשפיעה באופן מהותי על תנועת הנוסעים ביום ראשון העמוס לעייפה.
אחת הנוסעות בקו זה, עירית, סיפרה שהגיעה לרכבת של 7:23 – אך שלוש דקות קודם לכן גילתה שאין רכבת, כי היא תקועה. "אמורה להנחות פאנל של 10 אנשים עוד שעה ונתחיל באיחור, ואיך נראה הבוקר שלכם?", כתבה בתסכול. נוסעת נוספת בקו, תמר, כתבה: "אני עוד לא חודש בעבודה ופעמיים הייתה תקלה וכולם ירדו בראשון לציון. פעמיים בחודש. זה המון".
רינת התייחסה לתקלה בחדרה: "רכבת שלמה מחיפה לתל אביב הורידו בחדרה כי 'תקלה' כמובן מבלי לספק רכבת חלופית בחדרה. פשוט רכבת שלמה עם מאות נוסעים יורדים ורצים מרציף לרציף לעלות לרכבת שכבר מלאה גם ככה, ולא תחכה להם". היא הוסיפה: "כזה גוף פח שאין דברים כאלה" – ותייגה את שרת התחבורה מרב מיכאלי.
בישראל, יצוין, רשת מסילות הרכבת מוגבלת לאחר עשרות שנים של הזנחת התשתית המסילתית בארץ, וכישלון חמור בתחזית מספר הנוסעים שהפתיעה את מקבלי ההחלטות במשרדי הממשלה. כך, רק בעוד שנים תתווסף מסילה רביעית בציר האיילון העמוס ובשנת 2026 תתחיל לפעול המסילה המזרחית שתצא מחדרה, תעקוף את תל אביב ותסתיים בלוד ותהווה אלטרנטיבה לציר החוף העמוס. לכן, כל תקלה טכנית - ולו הקטנה ביותר - משפיעה ב"אפקט דומינו" על תנועת הרכבות בארץ ויוצרת שיבושים קשים.