מאות בני אדם הגיעו גם הבוקר (יום ב') למתחם החיסונים שהקימה עיריית תל אביב בשיתוף המרכז הרפואי איכילוב בשכונת נווה שאנן בדרום העיר, בכדי לקבל את מנת החיסון הראשונה נגד נגיף הקורונה.
במתחם, שהקימה העירייה במיוחד עבור חסרי מעמד, עובדים זרים ללא אשרה ומבקשי מקלט, עלה מספר המתחסנים על הציפיות. עם פתיחת המתחם ביום שלישי, התכוונה העירייה לחסן מדי יום כ-600 בני אדם, אולם בפועל הגיעו כמה עשרות יותר. אתמול נשבר שיא המתחסנים היומי שעמד על 852 מתחסנים. בסך הכול חוסנו בששת ימי פעילות של המרכז 4,100 בני אדם, רובם מתגוררים בשכונות דרום תל אביב והיתר הגיעו מרחבי הארץ בכדי להתחסן.
3 צפייה בגלריה
תורים ארוכים ועומסים במרכז החיסונים בנווה שאנן
תורים ארוכים ועומסים במרכז החיסונים בנווה שאנן
אתמול התחסנו 852 בני אדם. מרכז החיסונים בנווה שאנן
תומאס, מבקש מקלט מאריתריאה שהגיע הבוקר להתחסן, אמר כי שאלת החיסונים איננה פוליטית. "יש כאלה שאומרים שאני צריך לחזור לאריתריאה ויש כאלה שאומרים שאני צריך להישאר - אבל בכל מה שקשור לחיסונים כולם צריכים להסכים שזה דבר טוב. גם בקהילה שלנו בהתחלה היה חשש מהחיסונים אבל יש כבר כמה מאות שהתחסנו וככל שיותר אנשים יתחסנו השאר יראו שזה בסדר ולא מסוכן לכן אין ממה לפחד".
רוזאן, עובדת זרה מהפיליפינים, נמצאת בישראל בשנים האחרונות ללא מעמד יחד עם שני ילדיה. "החברות שלי כבר התחסנו אז גם אני הגעתי", אמרה. היא סיפרה שרצתה להגיע כבר בשבוע שעבר אולם פחדה שתיעצר ותגורש על ידי הרשויות. "רק אחרי שהבטיחו שלא תהיה שם משטרת הגירה הסכמתי להגיע".

בכדי להגיע לקהלים נוספים תפתח מחר העירייה שני מתחמי חיסון נוספים בשני אזורים אדומים בהם שיעור החיסונים נמוך יחסית: ביפו ובשכונת קריית שלום. ניידת חיסונים של עיריית תל אביב ליפו תמוקם בגן השניים ביפו ותפעל בין השעות 15:00-10:00 שם יחוסנו ללא קביעת תור וללא עלות מבוטחי קופת החולים מכבי. המתחסנים יוכלו לבחור שי - מנת חומוס או מנת כנאפה.
ניידת חיסונים שנייה בשיתוף מגן דוד אדום תמוקם בקאנטרי גורן גולדשטיין בקריית שלום ותפעל בין השעות 19:00-13:00 למבוטחי כל קופות חולים ללא קביעת תור ובחינם למתחסנים בחיסון ראשון בלבד. המתחסנים יקבלו פיצה וקפה.