שופטת מבאר שבע הורתה לשחרר ממעצר דר רחוב, אסיר משוחרר בן 35, שנתפס גונב מוצרי מזון בשווי 344 שקלים מסופרמרקט בעיר. "אינני יכולה לסבול את התוצאה של מעצר בנסיבותיו של החשוד", קבעה לאחר שהודה והתנצל.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
החשוד גנב בין היתר שקיות מרק, אגוזי מלך, קפה שחור ובקבוק אלכוהול שתכנן למכור בעבור כסף. הוא אמר בבית המשפט: "הסתבכתי. קשה היום לחיות. הכול סגור. אז גנבתי כן, כדי לאכול. אני מאוד מצטער".
במשטרה ביקשו להאריך את מעצרו בחמישה ימים וקבעו כי קיים חשש שיימלט. סנגורו, עו"ד אדיר בן לולו מהסנגוריה הציבורית, ביקש לשחרר אותו ממעצר לנוכח העובדה שמדובר בגניבה של מוצרי מזון בלבד. "יש להסתכל על הנסיבות שהביאו אותו לעבור את העבירות", אמר. "הוא שוחרר ממאסר לפני שבועיים, ומאז היו משרדי הרווחה והביטוח הלאומי סגורים בשל מגפת הקורונה".
החשוד נותר ברחוב ללא משפחה או תמיכה, וטען שעם שחרורו לא קיבל קצבה מהביטוח הלאומי. "הוא ציין בחקירתו שהתכוון למכור את בקבוק האלכוהול כדי שיהיה לו כסף לקנות מזון נוסף. אנו רואים כי המגפה הכלכלית אינה פוסחת גם על אנשים מן המעמד הבינוני וכמובן על אנשים מהמעמד המוחלש. מדובר במי שלא הייתה לו ברירה, וכדי להתקיים לקח מוצרים בסיסיים, נתפס והודה. אין צורך להחזיק במעצר אדם שבטנו כאבה מרעב", הוסיף סנגורו.
שופטת השלום בבאר שבע שרה חביב פנתה לחשוד וביקשה לברר את נסיבות המקרה. "פניתי לעובדת סוציאלית בבית הסוהר", אמר לה, "בחודש האחרון לא עבדתי בבית סוהר ולא חסכתי כסף לשכירות". השופטת הורתה לשחררו ממעצר. "נראה שמדובר במי שנמצא ברחוב בשל אילוצים ולא מבחירה", כתבה. החשוד שוחרר תמורת התחייבות של 5,000 שקלים להתייצב לחקירה בתחנת המשטרה אם יידרש.