"קוראים לי יהב אנג'ל, בן 23 מכרמיאל, ואני מאובחן על הרצף האוטיסטי (ומאוד גאה בזה)", כך פתח יהב אנג'ל פוסט שפירסם בפייסבוק ושבו הוא מזמין ילדים, נוער ובוגרים עם צרכים מיוחדים להצטרף לקבוצת קט-רגל שהקים.
2 צפייה בגלריה
יהב אנג'ל
יהב אנג'ל
יהב אנג'ל
(צילום: שרון צור )
2 צפייה בגלריה
יהב אנג'ל
יהב אנג'ל
יהב אנג'ל
(צילום: שרון צור )
"אני ספורטאי, אוהב לרוץ, להתאמן ואוהב כדורגל", סיפר אנג'ל. "לאורך השנים הרגשתי שאין חוגי ספורט שמותאמים לאנשים עם צרכים מיוחדים והחלטתי לעשות מעשה – להקים קבוצה לאנשים עם צרכים מיוחדים כדי שיהיו להם פעילות ומפגשים חברתיים במקום לשבת בבית מול הטלוויזיה. זה נולד גם מצורך שלי, שיהיה לי עוד משהו לעשות בחיים. רציתי עוד פעילות ולא מצאתי קבוצה שהתחברתי אליה שיכולה להכיל את הקושי שלי".
אנג'ל הצליח לגייס את רשת המתנ"סים שנותנת לקבוצה מקום להתאמן, ציוד, ביטוחים ואפילו מאמנת מוסמכת, אבל הוא מתקשה לגייס שחקנים. "כיום יש לנו 11 שחקנים בקבוצה ואני רוצה שכמה שיותר אנשים יצטרפו", אמר. "אני נתקל בקושי לגייס שחקנים נוספים. אני לא יודע ממש מה הסיבה לכך. יכול להיות שזה בגלל שאין מודעות גבוהה מספיק ואולי זה בגלל בושה. זו הקבוצה הכי מיוחדת בארץ. המפגשים האלה מחזקים גם פיזית וגם נפשית, והם מאוד משמחים ועוזרים בפיתוח של עצמאות וביטחון עצמי שזה חשוב לכולם, לא רק לאנשים עם מוגבלות".
אנג'ל אינו עובד כיום, ואת פעילותו בקבוצה הוא עושה בהתנדבות, אבל ישמח לעשות את זה כמקצוע. "מה שאני מרגיש, מה שאני עובר, אלו דברים שאף איש מקצוע לא יוכל להבין", הסביר. "זה שגם אני על הרצף מאפשר לי להבין הכי טוב מה הילדים האלה עוברים ומה הם צריכים".
לקראת היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות לאנג'ל יש מסר חשוב להעביר: "האוטיזם לא מגדיר אותי, אבל הוא חלק ממני, הוא עושה אותי מה שאני. אני חושב שצריך לשלב את כולם בחברה באופן שווה, אבל זה לא קורה היום בפועל. הרבה דברים צריכים להשתנות – בעיקר במודעות החברתית".
פורסם לראשונה: 14:53, 03.12.20