ראש מינהל החינוך הממלכתי-דתי במשרד החינוך, שושנה נגר, הודיעה למנהלי בתי הספר היסודיים כי קיבלה אישור להקדים את פתיחת שנת הלימודים בארבעה ימים, ולקצר את חופשת הקיץ "כדי לאפשר הכנה ראויה לימי הסליחות והרחמים". האפשרות ניתנת אך ורק לבתי הספר הממלכתיים-דתיים, כך נודע ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים. ארכיון
(צילום: EPA)
היא הנחתה את המנהלים להגיש בקשה מנומקת למנהל המחוז ולצרף חתימות מטעם הרשות המקומית ומורים על הסכמתם להקדמת פתיחת שנת הלימודים. נגר ביקשה מהמנהלים לציין את הימים בהם יחזרו ימי החופשה שנלקחו כמו למשל הקדמת חופשת החגים או "גשר" על יום שישי שלאחר אחד החגים וכדומה.
נודע כי ההיתר מסתמך על החלטה מלפני שנים רבות ולפיה ניתנת אפשרות לבתי הספר הדתיים להקדים את פתיחת שנת הלימודים בשנים שבהן ראש השנה חל בסמוך לפתיחת השנה. השנה ראש השנה יחול כבר בשבוע הראשון של שנת הלימודים.
2 צפייה בגלריה
יפה בן דוד
יפה בן דוד
מתנגדת לשינוי בלוח החופשות. מזכ"לית הסתדרות המורים בן דוד
(צילום: אבי מועלם)
בחודשים האחרונים התנהל דיון ציבורי בתביעת ההורים לצמצם את חופשת הקיץ כדי להחזיר את הימים שהפסידו התלמידים בשנת הקורונה, ובשל היעדר ההתאמה בין ימי החופשה של הגננות והמורים לימי החופשה של ההורים. ארגוני המורים עמדו מיד על הרגליים האחוריות והבהירו כמה פעמים בשבועות האחרונים כי שנת הלימודים תסתיים כסדרה והשנה הבאה תחל במועדה בהתאם להסכמי העבודה הקיימים זה שנים.
תביעת ההורים לקצר את חופשת הקיץ באה גם לאחר שהתברר להם מעיון בלוח השנה כי ארבעה ימים בלבד לאחר פתיחת שנת הלימודים, יצאו תלמידי הגנים ובתי הספר לחופשת ראש השנה ובמהלך כל חודש ספטמבר ילמדו ימים בודדים בשל חופשות שאר חגי תשרי. בהסתדרות המורים מתנגדים לכל שינוי בלוח החופשות.
בסופו של דבר, במקום ההבטחה להאריך את שנת הלימודים בחודש כדי לצמצמם את פערי הקורונה בגל מגזרי החינוך, תופעל תוכנית מצומצמת במשך שלושה שבועות בלבד. השתתפות בתוכנית אינה חובה, והיא תוקצבה בפער של 64% מהתקציב שהובטח לה במקור.