שרת התחבורה מירי רגב תקפה הערב (יום א') בחריפות את עו"ד מיכל דיאמנט, נכדתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר שהודיעה על החלטתה לעזוב את מפלגת הליכוד ולהצטרף למפלגתו החדשה של גדעון סער. "אם סבא שלך היה רואה את מעשייך - הוא היה מתהפך בקברו", כתבה רגב.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
בהודעה שפרסמה אמש על החלטתה להצטרף למפלגה בראשותו של סער, ציינה דיאמנט בין היתר כי "כאשר סבי נשאל בעבר מי לדעתו צריך לכהן כראש הממשלה אחרי נתניהו, הוא השיב: 'חשוב שייבחר אדם שהאינטגריטי שלו יישמר גם לאחר שיזכה בתפקיד הנכסף של ראש הממשלה במדינה היהודית'".
2 צפייה בגלריה
מיכל דיאמנט יצחק שמיר מירי רגב
מיכל דיאמנט יצחק שמיר מירי רגב
דיאמנט, שמיר ורגב
(צילום: יובל חן, דוד רובינגר, אבי מועלם)
בעקבות דברים אלה הגיבה שרת התחבורה רגב בחריפות: "אינני מכירה אותך, אבל חשוב לי לתת לך שיעור קצר בהיסטוריה - בבחירות 1992 התמודד ראש הממשלה שמיר בראש תנועת הליכוד מול יצחק רבין בראשות העבודה. אלא שגורמים בתוך הליכוד תקפו אותו כאופוזיציה פנימית.
"יצחק מודעי פרש לטובת 'המפלגה הליברלית החדשה' יחד עם עוד מפלגות ימין שפיצלו את הגוש. את הסוף אנחנו מכירים: רבין עלה לשלטון והביא עלינו את אסון אוסלו במחיר דמים נורא".
רגב כתבה עוד: "מיכל דיאמנט, את וסער עושים לנתניהו את מה שעוללו אחרים לסבא שלך יצחק שמיר. ניסיון למרוד במנהיג הליכוד, פיצול גוש הימין ואי קבלת דין בוחרי הליכוד. הפעם אסור לנו לתת לזה להתרחש שוב, אסור לפצל את גוש הימין. הפעם מצביעים רק הליכוד".

"חשוב לי לתת לך שיעור קצר בהיסטוריה"

דיאמנט כתבה בעמוד הפייסבוק שלה בתגובה לשרה שאותה כינתה "דוברת ההתנתקות שעברה למפלגת הליכוד": "מירי רגב, סבא שלי היה גאה בי כל ימי חייו ואין לי ספק שגם ובעיקר בימים אלו, בהם התגייסתי למאבק החשוב על עתידה של מדינת ישראל. ממכתבך עולה שהידע ההיסטורי שלך חלקי ביותר ולכן חשוב גם לי לתת לך שיעור קצר בהיסטוריה.
"בבחירות 1999 פרש ראש הממשלה לשעבר שמיר מתנועת הליכוד, וזאת על רקע אכזבתו הגדולה מהעומד בראש התנועה במועד זה, בנימין נתניהו אשר המשיך וביסס את קיומו של אסון אוסלו, כפי שכינית אותו במכתבך - וזאת באמצעות חתימה על שורת הסכמי המשך לאוסלו, כגון הסכם חברון והסכם ואי. למפלגת הליכוד, אם תהית, הסכים יצחק שמיר לחזור רק לאחר פרישתו של נתניהו מראשות המפלגה".
דיאמנט הוסיפה: "מירי רגב, את ושכמותך הבאתם במו ידיכם להרס המפלגה המפוארת הזו, עד שלא השארתם לי ברירה אלא לעזוב את מה שנותר מהמפלגה. הפילוג ושנאת האחים שאתם זורעים בעם, ההכפשות הבלתי פוסקות כלפי כל מי שאינו בצד שלכם והזלזול הבוטה שאתם מפגינים כלפי בוחריכם וכלפי העם כולו
2 צפייה בגלריה
גדעון סער בריאיון באולפן
גדעון סער בריאיון באולפן
"מיכל דיאמנט היא אישה עם השקפת עולם סדורה". סער
(צילום: הדר יואביאן)
דיאמנט, בעלת ניסיון של כ-12 שנים במשרדי עורכי דין גדולים, התמחתה בניהול תיקים גדולים ומורכבים, בעיקר בתחום הכלכלי. על יו"ר המפלגה שאליה הצטרפה אמרה עו"ד דיאמנט: "אני מאמינה בלב שלם שבגדעון סער יש אינטגריטי, הגינות, ערכיות ואידיאולוגיה אמיתית. יש לו את הכישורים, העוצמה ויכולת המנהיגות הדרושים על מנת להנהיג את מדינת ישראל בעת הזו".
סער עצמו אמר על המצטרפת החדשה: "מיכל דיאמנט היא אישה עם השקפת עולם סדורה, המבינה לעומק את חשיבות אחדות העם כערך וכיסוד בעוצמה הלאומית שלנו. היא תצטרף לנבחרת תקווה חדשה לכנסת ה-24, תשתלב בצוות המכין את תוכנית המפלגה לרפורמות במערכת המשפט ותתמקד בנושא זכויות האזרח בחקירה ובמשפט".