רשויות הביטחון מתנגדות לאפשרות של שליחת הצעיר מהשומרון שהודה במעורבות בתכנון האירוע שבו נרצחה משפחת דוואבשה בכפר דומא לעבודות שירות - מ"חשש לפגיעה באדם". כך הותר היום (שלישי) לפרסום.
3 צפייה בגלריה
הקטין שהורשע במוערבות בפרשת דומא
הקטין שהורשע במוערבות בפרשת דומא
הפרקליטות דורשת מאסר בפועל. הצעיר שהודה במעורבות בפרשת דומא
(צילום: מוטי קמחי )
בקרוב יגזור בית המשפט המחוזי בלוד את דינם של שני הנאשמים בפרשת דומא - עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח ההורים ריהאם וסעד והתינוק עלי דוואבשה לאחר שהשליך לביתם בקבוק תבערה, וכן הצעיר שהיה אז נער בן 17 והיה מעורב בתכנון המעשה, אך לא ביצע אותו בפועל.
הפרקליטות מבקשת לגזור על הצעיר, ששמו אסור לפרסום מאחר שבשעת המעשה היה קטין, עונש של 5 שנות מאסר וחצי בפועל.
3 צפייה בגלריה
בני משפחת דוואבשה שנרצחו: ההורים ריהאם וסעד, והתינוק עלי
בני משפחת דוואבשה שנרצחו: ההורים ריהאם וסעד, והתינוק עלי
בני משפחת דוואבשה שנרצחו: ההורים ריהאם וסעד, והתינוק עלי
(צילום: חסן שעלאן)
ביום ראשון השבוע נערך לצעיר דיון בפרשה, בדלתיים סגורות, שעסק באפשרות שיישלח לעבודות שירות במקום מאסר בפועל. אולם, כאמור, רשויות הביטחון מתנגדות לאפשרות הזו, ובדיון נידונה גם ההתנגדות.
לאחר דיון במעמד צד אחד, של נציגות המדינה בלבד מול השופט, ועיון בית המשפט בחוות-דעת מודיעינית שערך גורם ביטחון, הוחלט על אורכה של שבועיים "על מנת לאפשר לרשויות הביטחון להציב תנאים לפי המתווה שעלה בפרוטוקול שיכללו אי כניסה לרשימת יישובים וכן איסור יצירת קשר עם רשימת אנשים פרטנית, שבכפוף אליהם תוסר ההתנגדות של רשויות הביטחון לעבודת שירות".
עוד נאמר כי "כל זאת מבלי לתת הסכמה לעצם ביצוע עבודות שירות כרכיב עונשי. אורכה זו ניתנת מבלי לקבוע מסמרות לעניין החלטתנו אם אכן נגזור עונש הכולל רכיב של מאסר בעבודות שירות".
נציגות פרקליטות מחוז מרכז, יעל עצמון ודנה אלון, הבהירו בדיון כי בכל מקרה עמדת הפרקליטות לעונש שייגזר על הצעיר הייתה ונותרה מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח.
באוקטובר 2019, בית המשפט קבע כי הנאשם, שהיה קטין בעת המקרה, ביצע עבירה של חברות בארגון טרור.
כמה חודשים לפני כן הודה הצעיר במסגרת הסדר טיעון כי ביצע עבירה של קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני בכך שלקח חלק בתכנון ובהכנות לפיגוע שבו נרצחו בני משפחת דוואבשה.
3 צפייה בגלריה
עדי קידר וציון אמיר
עדי קידר וציון אמיר
עורכי הדין ציון אמיר ועדי קידר
(צילום: יאיר שגיא)
בנוסף נקבע על פי הודאתו כי ביצע עבירות של הצתה והשחתת מקרקעין ממניע גזעני, השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני, וחבלה במזיד והיזק בזדון ממניע גזעני (11 עבירות).
הקטין לא יצא לפיגוע בדומא בסופו של דבר, ולכן חלקו בפרשה קטן בהרבה מהנאשם בן אוליאל שהורשע ברציחות. את הקטין מייצגים עורכי הדין ציון אמיר ועורך הדין עדי קידר (שהוא מטעם ארגון חוננו).