אייל וזוהר אוחנה מצפים כבר שמונה שנים להביא ילד לעולם. לאחר הליך ממושך של טיפולים שלא צלחו, הם בחרו להביא ילדים באמצעות פונדקאות בגיאורגיה - ובעוד כשבועיים המאמצים הללו אמורים לשאת פרי בדמות זוג תאומות שיוולדו בניתוח קיסרי. כנדרש לפני טיסה, הזוג ובני משפחתם ערכו בדיקות קורונה - אך הבדיקה של זוהר חזרה חיובית, וכולם חויבו להיכנס לבידוד.
בהמשך ערכה זוהר בדיקה נוספת, שחזרה שלילית, אך עליה ועל בני המשפחה לערוך בדיקה נוספת שתאשר כי אכן איש מהם לא נדבק בקורונה - אחרת לא יוכלו להשתתף בלידת התאומות.
1 צפייה בגלריה
(צילום: פרטי)
הלידה אמורה להתרחש בניתוח קיסרי ב-25 בספטמבר, והמשפחה הייתה אמורה לעלות על טיסה ב-8 בספטמבר - יום שלישי האחרון. בדיקות הקורונה של אייל ושני הוריה של זוהר חזרו שליליות, אך הבדיקה שלה עצמה יצאה כאמור חיובית. לטענת בני המשפחה מדובר בטעות, שכן בחודש וחצי האחרונים לא יצאה זוהר מהבית כדי למנוע מצב כזה בדיוק.
"לא ניתן לתאר את גודל הייאוש", כתבה זוהר בפוסט שפרסמה. "הבכי, התסכול הגדול שלא נצליח להגיע ללידת התאומות שלנו, שלהן אני ובעלי כל כך מחכים ומשתוקקים. מרגע שנודע לי שאני חיובית נכנסתי לבידוד מוחלט, בחדר לבד ושירותים רק שלי. אוכל ניתן לי בכלים חד פעמיים על יד הדלת. כמו מצורעת, במקום לטוס לדבר שחיכיתי לו יותר מכל - להיות אמא - אני סגורה ומסוגרת בחדר בודד בבית".
"כפי שכולם יודעים, בשבוע הבא נכנסים לסגר מוחלט - מה שאומר סוגרים את השמיים לחודש", הוסיפה. "אם לא נצא מפה לפני כן, מי יודע מתי תהיה אפשרות לצאת. בנוסף, בשל כך שמדינת ישראל מדינה אדומה, ובשל רמת החולי, אנו אף נדרשים בגיאורגיה לעבור בידוד נוסף של שבועיים.
"הלידה של בנותינו צפויה בניתוח קיסרי ב 25 לספטמבר. מי יחבק את הבנות היקרות האלה? מי יטפל בהן? מי יכול להילחם באטימות של משרד הבריאות, בגלל טעות שיכולה להיות ממש ממש גורלית? אם אנחנו כהורים לא נהיה בזמן הלידה, יועברו תינוקות אהבתנו שנולדו לאחר מלחמות וסבל רב לשירותי הרווחה בגיאורגיה".
זוהר הייתה אמורה לעבור בדיקת קורונה נוספת כדי לקבל אישור סופי לכך שאינה חיובית לקורונה - אך נתקלה בקשיים מול משרד הבריאות וקופות החולים. למעשה, רק לאחר שבני המשפחה פרסמו פוסט זועק, וכלי תקשורת התחילו להתעניין, אישרו הקופות - לאומית ומכבי - בדיקות נוספות לזוהר ולבני המשפחה האחרים. מקופת החולים לאומית נמסר כי המנכ"ל, חיים פרננדס, אישר שהקופה תבצע את הדיגום הנוסף של בני המשפחה החברים בלאומית. "אנחנו מאחלים להם בריאות ורפואה שלמה והצלחה בתהליך", נמסר.
במכבי אמרו כי אייל יוכל לעבור בדיקה נוספת כבר מחר, והתשובה תתקבל עוד לפני הטיסה. טרם נמסרה תגובה ממשרד הבריאות.