1 צפייה בגלריה
אילוס אישה אזיקים
אילוס אישה אזיקים
התלוננה - ונעצרה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
שוטרים מתחנת באר שבע הוזעקו לפני כשבוע לסייע לאישה בזנות (20) שהותקפה על ידי אלמוני, אלא שבסוף האירוע היא זאת שמצאה את עצמה עצורה משום שסטרה לאחד מהם. בדיון שהתקיים למחרת דחתה שופטת השלום בעיר, שרה חביב, את בקשת המשטרה להאריך את מעצרה של הצעירה בחמישה ימים והורתה לשחרר אותה. האלמוני שנגדו התלוננה הצעירה לא נתפס.
ביום האירוע, לאחר הגשת התלונה, אמרה הצעירה לשוטרים שהגיעו למקום כי היא מתקשה לנשום והם הזמינו אמבולנס. אלא שלדבריהם, היא הייתה תחת השפעת אלכוהול ובשלב מסוים קיללה אותם, סטרה לאחד מהם ולכן נעצרה.
למחרת קראה השופטת חביב את תיק החקירה שהוגש בפניה, ואפילו לא נזקקה לטיעונים של הסנגורית המייצגת את החשודה, עו"ד רינת יהב מהסנגוריה הציבורית. היא הבינה שדווקא הצעירה, שהייתה זקוקה לעזרת המשטרה לאחר שהותקפה, מצאה עצמה במעצר. "אני סבורה כי ניתן לסיים את החקירה כשהחשודה איננה במעצר", כתבה.
עו"ד יהב מסרה בתגובה כי "מדובר במקרה עצוב של הפעלת שיקול דעת מוטעה מצד המשטרה. השוטרים הרי הגיעו למקום לסייע למרשתי שהותקפה. זה לא נתון במחלוקת. מי שתקף אותה לא נעצר ולא נחקר. לא ברור מדוע הכניסו אותה ישר לניידת, היא לא הבינה את הסיטואציה והייתה מבולבלת. אם השוטרים היו מפעילים שיקול דעת נכון, היא לא הייתה מבלה לילה במעצר ומגיעה לבית המשפט".
מהמשטרה נמסר: "בניגוד לנטען, וכפי שמופיע בפרוטוקול הדיון, אין כל ביקורת כלפי התנהלות השוטרים שביצעו את תפקידם באירוע ופעלו ללא דופי. הם הוזעקו למקום בעקבות דיווח על קטטה, ובמהלך הטיפול באירוע הותקף אחד מהם על ידי האישה ולכן היא נעצרה. ללא קשר לניסיון המשטרה להתחקות אחר התוקפים, הרי שאף אדם לא עומד מעל לחוק, גם אם הוא קורבן עבירה, ולבטח אין לו הרשות והלגיטימציה לקלל ולהכות שוטר המבצע את תפקידו כחוק ומנסה לסייע ולטפל באירוע".