2 צפייה בגלריה
בית באייר בירושלים
בית באייר בירושלים
בית באייר בירושלים
(צילום: אוהד צויגנברג)
שוב התפרצות קורונה במוסד גריאטרי: 25 דיירים ועוד חמישה עובדים בבית האבות בית באייר בירושלים נמצאו חיוביים לנגיף. בהודעה שנשלחה הערב (יום ג') למשפחות הדיירים, ציין מנהל בית האבות כי ככל הנראה ההדבקה החלה מאחד מעובדי המוסד.
"לצערנו הרבה, הדבר לא בשליטתנו המלאה", כתב המנהל למשפחות. "מה שקורה אצלנו הוא תמונת מראה למה שמתרחש במדינה כולה. אנחנו משתדלים להרחיק את הדיירים שני מטר זה מזה, מקפידים על חיטוי החדרים והמשטחים, הצוות עובד במיגון מלא וממשיך לטפל בדיירים במסירות".
עוד כתב המנהל: "צוות הניהול משתדל לעשות בקרות בכל ימות השנה ובכל שעות היממה. נבדוק כיצד ניתן להמשיך את הקשר עם הדיירים והמאושפזים שנשארו בבית ונעדכן אתכם. מתפללים יחד איתכם לשלומם של כל הדיירים ומקווים לראותם איתנו בריאים בקרוב".
2 צפייה בגלריה
בית באייר בירושלים
בית באייר בירושלים
"מה שקורה אצלנו הוא תמונת מראה למה שמתרחש במדינה כולה"
(צילום: אוהד צויגנברג)
כמה מקרוביהם של הדיירים נתקפו בהלה, בעיקר מאחר שמדובר באנשים מבוגרים שמשתייכים לקבוצת סיכון ושאחוזי התמותה ממנו באוכלוסייה זו גבוהים באופן משמעותי. "יש במחלקה הסיעודית התפרצות מאוד קשה", אמרה בת של אחד הדיירים. "ראיתי שאנשי הצוות שם, המטפלים, לא שמים מסכות. זה קרה גם כשהורידו את אבא שלי במעלית".
היא הוסיפה: "אנחנו מאוד מודאגים, זו תחושה קשה כי מי שבאמת מדביק זה אנשי הצוות. הם עושים עבודת קודש, אבל עושים טעויות שיכולות לעלות בחיי אדם. אנחנו לא יכולים לראות את אבא, לוודא ששומרים עליו. זאת תחושה מאוד קשה".

73 חולי קורונה מבוגרים בבית חולים אחד

ההתפרצות בבית האבות בירושלים מצטרפת לגל הדבקות בבתי אבות אחרים ברחבי הארץ ובבירה בפרט. הערב נקלטו 23 חולי קורונה במרכז הרפואי הגריאטרי הרצוג בירושלים, ומספר הנדבקים שנקלטו במוסד זה עומד כעת על 73.

אורנה כהן, המשנה למנכ"ל בית החולים הרצוג, עדכנה: "נענינו לפנייה מיוחדת ממשרד הבריאות לקלוט 23 חולים ביום אחד. מדובר בחולים בני 60 עד 80 שמגיעים ממספר בתי אבות באזור ירושלים ומבית החולים שערי צדק. למעשה, אנחנו היום מאשפזים את מספר חולי הקורונה הגבוה בישראל מכלל בתי החולים".
ד"ר יעקב חביב, המנהל הרפואי של בית החולים, אמר: "איננו יודעים מה מצבם הרפואי של החולים החדשים. נדע יותר לאחר השלמת הקליטה שלהם אצלנו. בכל מקרה, נוסף לשתי מחלקות הקורונה, הפעילות ב'הרצוג' כבר בתפוסה מלאה. נצטרך לפתוח מחלקה שלישית לאשפוז חולי הקורונה".
עמותת "משפחות הקשישים בבתי האבות" מסרה כי כבר הספיקה להתריע על חוסר השליטה של מטה מגן אבות ואמהות בהתפרצויות המשתוללות בארץ, בעיקר באזור ירושלים. "במשך חודשים אנחנו מתריעים בפני רשויות המדינה על ואנו קוראים לקבינט הקורונה להקים מחדש ובאופן מיידי את מטה מגן אבות ואמהות ולהעמיד בראשו מנהל עם סמכויות ותקציבים ויכולות ניהוליות גבוהות כדי להשתלט על המתרחש במוסדות הגריאטריים. ההתפרצות הגדולה הנוספת היום בבית אבות בעיר זו הפעם השלישית בו, הביאה לתפוסה כמעט מלאה של בית חולים הרצוג והבהירה כי הקו האדום נחצה מזמן. לא נתפשר על הגנת חיי יקירינו. אנו דורשים תגובה אחראית ומיידית עכשיו. חיי דיירי בתי האבות אינם הפקר".