ש’ (39), אב לשמונה ילדים, רצה רק לחזור הביתה בשלום, כשנקלע להפגנה סוערת נגד גיוס חרדים בבית־שמש לפני שלוש שנים. אף שעבר שם במקרה, הוא נדחף על ידי שוטר ונזרק לרצפה. כתוצאה מכך נפצע בידו שתנועתה עדיין מוגבלת. ש' תבע את המשטרה ויפוצה ב־115,670 שקל.
במרץ 2017 יצא ש' מבית הכנסת ברחוב הלל בבית־שמש, לכיוון ביתו ברחוב מצפה הרש"פ. בדרכו, נתקל בכ־200 מפגינים שיצאו למחות נגד גיוס חרדים לצה"ל. ש' מספר כי ניסה רק לחצות את ההפגנה ולא להשתתף בה. אלא שבשלב מסוים רץ אחד השוטרים אחרי מספר מפגינים, תוך הפעלת כוח וכתוצאה מכך נפל ש' (בתיעוד שבראשית הכתבה - מרדף השוטר).
בעקבות הנפילה, הוא סבל משלושה שברים בידו, גם הכתף שלו לא חזרה עד היום לתפקוד מלא, והוא נזקק במשך תקופה ארוכה לטיפול רפואי ולפיזיותרפיה.
ש', אב לשמונה, מספר כי נזקק לעזרת ילדיו הקטנים על מנת לבצע פעולות פשוטות, אפילו להתלבש. "אני לא יכול לעבוד באותו היקף משרה", אמר ש'. "ולא עובד כמו שצריך, כי גם נשברתי נפשית בעקבות האירוע. למזלי, המעסיק הוא גם חבר שלי, אז לא פוטרתי".
באמצעות עורכי דינו, איתמר בן גביר ויוספי מזר, תבע ש' את המשטרה. שני הצדדים הגיעו לפשרה, והוא יפוצה כאמור בסכום גבוה של 115,670 שקל. "מדובר בפסק דין חשוב ובסכום מכובד שאני מקווה שיעביר את המסר ויסמל מגמה של פיצויים מכובדים למפגינים שנפגעים מאלימות של שוטרים", אמר עו"ד בן גביר בתגובה לפסק הדין.
1 צפייה בגלריה
יוספי מזר איתמר בן גביר
יוספי מזר איתמר בן גביר
עורכי הדין יוספי מזר ואיתמר בן גביר
(צילום: אבי מועלם)
"בוודאי כשמדובר באלימות כה חמורה שמובילה לנכות. אדם שהולך להפגין לא צריך לחזור הביתה עם נזק לצמיתות. ואני מקווה שבמשטרה יפנימו את פסק הדין הזה ואת חומרת מעשי השוטרים שחלקם נוהגים בברוטליות מקוממת ומיותרת".
עו"ד מזר: "המקרה הנוכחי ממחיש עד כמה התופעה של ברוטליות משטרתית היא דבר פסול שיש לגנות בפה מלא. לצערנו, המשטרה אינה מבינה שהשינוי צריך לבוא קודם כל ממנה, ועליה קודם כל לטפל בקשר השתיקה של השוטרים".
מטעם המשטרה נאמר בדיונים כי השוטרים באירוע הפעילו כוח סביר. "הייתה הפגנה, הייתה התפרעות", טענו במשטרה, "השוטרים התחילו לפנות את המפגינים שישבו על הכביש. היו מפגינים שהפריעו להם במלאכתם. יכול להיות שהיד נשברה מהנפילה שלו. לא יודעים להגיד ממה הוא נפל. היו הרבה אנשים, אנו לא יודעים בדיוק מה התרחש".