דיירים רבים המתגוררים בדירות הדיור הציבורי קיבלו בימים האחרונים הודעות כי שכר הדירה שלהם הועלה בכמאה שקלים בחודש. במכתב הוסברה העלייה בטעות בסכום שחויבו בו עד כה.
מדובר במשפחות קשות יום, ובהן אימהות חד הוריות, קשישים ונכים, שגם כך מתמודדות עם אתגרים כלכליים מורכבים בחודשים האחרונים במהלך משבר הקורונה. חלקן איבדו את מקום העבודה או הוצאו לחל"ת. "זה אולי נראה סכום מאוד נמוך, אבל זה האוכל שאנחנו נותנים לילדים שלנו", הן זועקות.
2 צפייה בגלריה
יונית לוי
יונית לוי
"הכסף הזה משמש לאוכל לילדים שלי". לוי
(צילום: קובי קואנקס)
מיטל כהן, פעילה בפורום הדיור הציבורי, אמרה אתמול כי "זו חוצפה שמשרד השיכון בוחר דווקא בימים אלה להעלות את תשלומי שכר הדירה. במקום להציג רפורמה בתחום ולדרוש מהאוצר לטפל במשפחות שנמצאות על סף קריסה, שוב מנסים לחלוב את חסרי קורת הגג. גם אם הייתה טעות, זה לא הזמן לתקן אותה על חשבון מי שקורס".
יונית לוי, אם חד הורית לשישה מחולון, מספרת: "הכסף הזה משמש לאוכל לילדים שלי. ההוצאות היום לא נגמרות. אני עובדת עם קשישים ודווקא בתקופה של הקורונה, כאשר הילדים היו בבית, היקף המשרה שלי ירד והמשכורת פחתה בהתאם. הסכום הזה מאוד משמעותי עבורי. אני חיה היום רק מתרומות, מביאים לי אוכל לילדים כי אני לא גומרת את החודש. כל שקל הוא משמעותי. איך אתם עושים לנו דבר כזה?".
2 צפייה בגלריה
משפחת בונפיל
משפחת בונפיל
"לא רואים אותנו". שני בונפיל
(צילום: גיל נחושתן)
"אני מפחדת שלא יהיה לי כסף לקנות אוכל, אנחנו חיים על השקל האחרון", מוסיפה שני בונפיל, אמא לשני ילדים מקריית ים. "אני בהיריון עכשיו ולא עובדת. אנחנו חיים רק על המשכורת של בעלי. יש חובות, המצב הכלכלי שלנו לא פשוט, אבל לא רואים אותנו. אנחנו כמעט לא סוגרים את החודש. בקרוב נהיה חמש נפשות ולא יהיה לי כסף לתת לילדים שלי. אני מקבלת תרומות, העיקר שיהיה לילדים מה ללבוש".
תגובת משרד הבינוי והשיכון: "אגב בדיקה שנעשתה על ידי המשרד נמצא שעמידר שגתה באופן החישוב של שכר הדירה לכעשרה אחוזים מהדיירים. בעקבות זאת החליט המשרד לתקן את הטעות ולהודיע על כך לדיירים הרלוונטיים, תוך הבהרה כי לפנים משורת הדין הוחלט שלא לפעול בגבייה רטרואקטיבית. גביית ההפרשים תתבצע במשורה ובהדרגה כך שהתוספת שתיגבה לא תעלה על 100 שקל לחודש בכל שנה. לגבי המקרים המובאים בכתבה, לא ניתנה למשרד זכות התגובה בעניין".