גורם בארגוני הטרור הפלסטיניים ברצועת עזה אמר אחר הצהריים (יום ה') לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית כי לפי שעה המגעים להשגת רגיעה בין ישראל לחמאס ולשאר הארגונים ברצועה נכשלים, בשל "העקשנות מצד ישראל, שדבקה במשוואה של 'שקט תמורת שקט' ולא 'שקט תמורת הסרת המצור'", כלשונו. לעת עתה, פרצו 15 שריפות מאז שעות הבוקר בעוטף עזה.
2 צפייה בגלריה
עובד רשות הטבע והגנים מכבה שריפה ליד קיבוץ אור הנר
עובד רשות הטבע והגנים מכבה שריפה ליד קיבוץ אור הנר
כיבוי שריפות בעוטף עזה. ארכיון
(צילום: AP)
הגורם העביר מסר מאיים לישראל בדבר המשך הפרחת בלוני התבערה ואף בהיתכנות להגברת כמות הבלונים שמופרחים לעבר שטח ישראל. "בשעות הבאות נראה מסרים המופנים לישראל מצד קבוצות הצעירים בשטח", הוא אמר. "ישראל צריכה לראות את המסרים הללו לפני שהמצב יידרדר עוד יותר. אותן קבוצות צעירים יכולות להסלים את ההתנגדות העממית, וכול האפשרויות מונחות לפניהן".
הוא התייחס גם להודעת ארגוני הטרור ברצועה, לפיה כול תקיפה ישראלית ברצועה תיענה בתגובה מהרצועה. "אם פניה של ישראל להסלמה – עליה לקרוא את ההודעה של החמ"ל המשותף של פלגי ההתנגדות ברצועה. היא הייתה ברורה", הוא טען. "לא נאפשר לישראל להשתמש באמצעי ההתנגדות העממית כמו הבלונים כתירוץ לתקוף את מוצבי ההתנגדות, שתגיב על תקיפה כזו".
2 צפייה בגלריה
מחבלים מרצועת עזה מפריחים בלוני תבערה לכיוון שטח ישראל
מחבלים מרצועת עזה מפריחים בלוני תבערה לכיוון שטח ישראל
מחבלים מפריחים בלוני תבערה
הגורם טען עוד שישראל מנסה לנצל את התפרצות הקורונה ברצועה כנקודת תורפה מול חמאס. "בחרנו לשלב בין הטיפול בקורונה לבין המאבק בישראל, הוזה מי שחושב שיש למגפה השפעה על הנעשה בשטח", הוא אמר.
משעות הבוקר, כאמור, פרצו 15 שריפות בשדות קוצים בשטחי המועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול שבעוטף עזה. מדוברות כבאות והצלה מחוז דרום נמסר כי מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות, שכובו בשיתוף פעולה עם צוותי קק"ל, רשות הטבע והגנים, צה"ל, רבש"צים, צוותים של חיל האוויר וצוותי פיקוד העורף. חוקרי שריפות קבעו שהן נגרמו מבלוני תבערה.
הבוקר דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון שהשליח הקטארי לרצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, העביר לחמאס את דרישות ישראל בתמורה לפתיחת מרחב הדיג ולהכנסת דלקים לרצועה. לפי הדיווח, ישראל דרשה להפסיק את כל הפעולות שגוררות את האזור להסלמה. במקביל, מקור פלסטיני מסר לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי למרות התפרצות הקורונה ברצועה, יחידות הבלונים החליטו להפריח יותר בלונים בתקופה הקרובה, כדי ליצור לחץ על ישראל. בחמאס הזהירו את ישראל כי אם לא תממש את דרישות הארגון, הימים הקרובים יהיו "חמים", לשון הדיווח.